ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
ΝΕΑ
Σε 38 δευτερόλεπτα μπορείς να διασχίσεις μια άχρονη χώρα, να ανταμώσεις περαστικούς ανθρώπους και να γευτείς ψήγματα ζωής.
Αναφερόμαστε στον καμβά τεσσάρων εκθέσεων, ενότητες της PhotoBiennale του Μουσείου Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης, οι οποίες ταξιδεύουν στην Κρήτη. Μέχρι τις 10 Σεπτέμβρη θα φιλοξενούνται στο Χαρουπόμυλο Πανόρμου στο νομό Ρεθύμνου. Σε συνεργασία με την Πολιτιστική Εταιρεία Πανόρμου "Επιμενίδης" παρουσιάζονται σε ένα χώρο που αποτελεί χαρακτηριστικό δείγμα της βιομηχανικής αρχιτεκτονικής, το μοναδικό βιομηχανικό κτίριο αυτού του είδους σε όλη την Κρήτη.
Συγκεκριμένα, ο Παναγιώτης Τομαράς παρουσιάζει "38 δευτερόλεπτα". Φωτογραφίες που απαθανατίστηκαν με τρόπο εντελώς διαφορετικό από αυτόν που οι συμβατικές φωτογραφικές μηχανές δημιουργούν εικόνες. Το φιλμ κατά τη διάρκεια της λήψης κινείται και έτσι κατά μήκος των εικόνων καταγράφεται μία διαδοχή σημείων που το καθένα περιβάλλεται από το παρελθόν του και το μέλλον του (φωτογραφία) .
Σε περαστικούς ("Les Passeurs") εστιάζει με το φακό του και ο Marin Hock από το Βέλγιο, στους οποίους όμως μπλέκει χορευτές οι οποίοι με τις φιγούρες τους μετατρέπουν τις καθημερινές μετακινήσεις σε ένα χιουμοριστικό θέαμα. Στη σειρά φωτογραφιών του, οι δρόμοι σε διάφορες γειτονιές του Λονδίνου αποτελούν τον τόπο δράσης για τους χορευτές, οι οποίοι αντλούν έμπνευση από τις κινήσεις των περαστικών για τις χορευτικές τους πόζες.
Ο Θεσσαλονικιός Αχιλλέας Τηλέγραφος πάλι μιλά για μια "Άχρονη Χώρα". Με μια μικρή φωτογραφική μηχανή επισκέφτηκε το 2004 τη Σαντορίνη, αποτυπώνοντας εικόνες του φυσικού και αστικού τοπίου. Μέσα από το έργο του επιχειρεί να διερευνήσει τις μεταβολές στο περιβάλλον του νησιού, όπως προκύπτουν με το πέρασμα των χρόνων.
Τέλος ο Ολλανδός Martijn Peters παρουσιάζει στιγμές ζωής ("Slices of life"). Στρέφει τη ματιά του στη συμπεριφορά των ανθρώπων κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους σε έναν δημόσιο χώρο. Χωρίς προηγουμένως να σκηνοθετεί ή να κατευθύνει τη δράση τους, απεικονίζει καταστάσεις που συναντάμε στην καθημερινότητα αλλά όχι με έναν συνηθισμένο τρόπο. Η σύμπτωση, η διαίσθηση και ο αυθορμητισμός είναι οι λέξεις-κλειδιά του έργου του.
makthes.gr