ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

Συμμετοχές 2011

Tο νέο σχολείο

08 Ιούλιος, 2012

Tο νέο σχολείο

Ανασχεδιάζοντας το σχολικό χώρο.


Φοιτητές: Αρχοντάκη Αλίκη, Γιαννακόπουλος Φώτης, Ρούσσος Θεοφάνης
Επιβλέπων καθηγητής : Διονυσία Φράγκου
Τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού αντικειμένων
Ημερομηνία παρουσίασης : Δεκέμβριος 2011

 

 

Η διπλωματική εργασία έχει ως θέμα τη διαμόρφωση του 8ου Γυμνασίου και 7ου Λυκείου Νέας Σμύρνης. Πιο συγκεκριμένα πρόκειται για τον επανασχεδιασμό αυτού του σχολικού χώρου. Η επιλογή του κτιρίου έγινε λόγω του κινδύνου που υπήρχε να σταματήσει οριστικά η λειτουργία του με τη συνένωση των δήμων (σχέδιο Καλλικράτη).

Αφορμή για τη διαμόρφωση ενός σχολικού χώρου υπήρξε η γενική αναταραχή και οι επερχόμενες νέες μεταρρυθμίσεις που προωθεί το κράτος και απαιτούν τα δεδομένα της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ζήτημα της εκπαίδευσης και του χώρου που παίρνει σάρκα και οστά αυτή η διαδικασία είναι πολύ λεπτό και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και χειρισμό.

Σκοπός της νέας πρότασης είναι η καταγραφή των αναγκών της σύγχρονης εκπαίδευσης και η κάλυψη αυτών σε ένα νέο πλαίσιο που περιλαμβάνει λειτουργική και υλικοτεχνική αναβάθμιση, καθώς και μια διαφοροποιημένη οπτική γωνία του υποκειμένου (μαθητή) σε σχέση με παλαιότερες προσεγγίσεις.

Στόχος είναι η δημιουργία ενός νέου προτύπου στον τομέα του χώρου της εκπαίδευσης και η αρχή για την αλλαγή της ελληνικής πραγματικότητας σε μία νέα πιο σύγχρονη και σύμφωνη με τα νέα δεδομένα της εποχής.

Η πρόταση μας δεν κινείται στη σφαίρα του φανταστικού, ούτε πρόκειται για κάτι ουτοπικό. Αντιθέτως έχουν διατηρηθεί στοιχεία του παρελθόντος, προσαρμοσμένα στο σήμερα και άμεσα συνδεδεμένα με το μέλλον της εκπαίδευσης.

Ξεκινώντας, το σχολείο πρόκειται για τη μικρογραφία της κοινωνίας μας και είναι λογικό αν αναλογιστεί κανείς ότι πρόκειται ουσιαστικά για τον προθάλαμο αυτής. Η σχέση λοιπόν της σχολικής κοινωνίας με την πραγματική κοινωνία πρέπει να είναι άμεση και η μία να επικοινωνεί με την άλλη. Αυτό επιτυγχάνεται με την παραχώρηση της πρώην μπροστινής αυλής του σχολείου στο δημόσιο χώρο και η διαμόρφωση του σύμφωνα με τα πρότυπα της πλατείας Ν.Σμύρνης που συνδέεται μέσω του πεζοδρόμου. Μπαίνοντας στο κτίριο, στο ισόγειο συναντάμε τους χώρους διοίκησης και την αίθουσα εκδηλώσεων, και στο υπόγειο το εστιατόριο, το γυμναστήριο και τον προαύλιο χώρο. Στους ορόφους εκτός από τις τυπικές αίθουσες διδασκαλίας, υπάρχουν και άρτια εξοπλισμένα εργαστήρια που μπορούν να πραγματοποιηθούν μαθήματα ειδικών απαιτήσεων. Σε όλους τους ορόφους έχουν προβλεφθεί χώροι εκτόνωσης για τους μαθητές.

Η παρουσία της σύγχρονης τεχνολογίας μετατρέπει την αίθουσα σε χώρο βιωματικής εκπαίδευσης, καθώς επίσης δίνει ευελιξία στο χώρο (ειδικά ανοιγόμενα πάνελ).

Τα υλικά έχουν επιλεχθεί με προσοχή, αφού ο χώρος απευθύνεται σε παιδιά. Η επιλογή τους έγινε με κριτήρια αντοχής στη χρήση και στις συνθήκες που επικρατούν σε έναν τέτοιο χώρο, καθώς και με κριτήριο τη συνολική αισθητική του οπτικού αποτελέσματος.

Τέλος, έχει δοθεί έμφαση στον τομέα της προστασίας του περιβάλλοντος. Η ενεργειακή κατανάλωση του κτιρίου έχει διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα με πλήρη εκμετάλλευση του φυσικού φωτισμού, φύτευση του δώματος και διαθέσιμων κάθετων επιφανειών, καθώς και εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στην οροφή.

Πρέπει να τονίσουμε ότι η υλοποίηση της πρότασης μπορεί να γίνει άμεσα και σύμφωνα με αυτήν να ακολουθήσει ένας συνολικός ανασχεδιασμός και εκσυγχρονισμός των χώρων εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

 

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital