ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Ξαναπιάνει δουλειά ο μετροπόντικας

05 Μάρτιος, 2007

Ξαναπιάνει δουλειά ο μετροπόντικας

Τις επόμενες ημέρες, πιθανότατα και στα τέλη της εβδομάδας, προβλέπεται να πιάσει δουλειά ο μετροπόντικας που θα κατασκευάσει την επέκταση της γραμμής από τον Αγιο Δημήτριο ώς το Ελληνικό.
Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ

Είναι το μόνο έργο στο κατασκευαστικό πρόγραμμα της «Αττικό Μετρό» που περιλαμβάνει τη χρήση του τεράστιου μηχανήματος. Σήμερα στην Αθήνα τα έργα προχωρούν με πέντε εργολαβίες συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ, με την ολοκλήρωση των οποίων το δίκτυο του μετρό θα αυξηθεί περίπου κατά 40% σε σχέση με το σημερινό.

Το επίσημο χρονοδιάγραμμα του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ προβλέπει παράδοση του νέου τμήματος των 5,5 χλμ. με τους πέντε νέους σταθμούς στα τέλη του 2009, αλλά ανεπίσημα στελέχη της κρατικής εταιρείας «Αττικό Μετρό» αναφέρουν ότι θα είναι ευχαριστημένα αν τα έργα θα είναι έτοιμα στα τέλη του 2010.

Μικρή καθυστέρηση διαπιστώνεται και στην παράδοση της επέκτασης προς Αιγάλεω, του πολύπαθου έργου που ξεκίνησε το 2001 και εξελίχθηκε με πολλά εμπόδια. Στα τέλη Νοεμβρίου ο κ. Σουφλιάς είχε ανακοινώσει ότι η γραμμή θα λειτουργούσε τον Απρίλιο. Νεότερα στοιχεία πάντως αναφέρουν ότι ο στόχος είναι να δοθεί στο επιβατικό κοινό στα τέλη Μαΐου, με την προϋπόθεση ότι τον Απρίλιο θα ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών.

Μέσα στο 2008 το μετρό προβλέπεται να βρίσκεται στο Χαϊδάρι, με την υπό κατασκευή γραμμή μήκους 1,5 χλμ. Το νέο κομμάτι θα διαθέτει και τρία πάρκινγκ συνολικής δυναμικότητας 1.230 θέσεων, στους σταθμούς Βοτανικό, Αιγάλεω και Χαϊδάρι, αλλά η λειτουργία τους προβλέπεται για τα τέλη του επομένου έτους (2009).

Τον επόμενο μήνα αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση με την ανάδοχο κοινοπραξία για την κατασκευή των τριών σταθμών (Χολαργός, Νομισματοκοπείο και Αγία Παρασκευή) που λείπουν στη λειτουργούσα γραμμή προς Δ. Πλακεντίας και αεροδρόμιο. Οι σταθμοί θα παραδίδονται σταδιακά ώς τις αρχές του 2009, με πρώτο αυτόν του Νομισματοκοπείου που προβλέπεται να λειτουργήσει ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης, μαζί με τη διαμόρφωση του γύρω χώρου για τη στάθμευση των Ι.Χ., αλλά και τις αφετηρίες των λεωφορειακών γραμμών προς τα Μεσόγεια που θα μεταφερθούν από το σταθμό Εθνική Αμυνα. Και αυτό το χρονοδιάγραμμα θεωρείται αισιόδοξο.

Προπαρασκευαστικές εργασίες γίνονται στο μέτωπο του Περιστερίου, όπου υπολείπεται η κατασκευή περίπου 350 μέτρων σήραγγας και δύο σταθμών, στο Δημαρχείο και την Ανθούπολη. Η επέκταση προβλέπεται επίσημα να λειτουργήσει στα τέλη του 2008.

Η επόμενη γενιά των επεκτάσεων έχει δύο σημεία:

* Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τη μεγάλη επέκταση του μετρό από το Χαϊδάρι ώς τον Πειραιά. Πρόκειται για τμήμα 8,2 χλμ. με 7 νέους σταθμούς. Στην πρώτη φάση του διαγωνισμού, στα τέλη Σεπτεμβρίου, εκδήλωσαν ενδιαφέρον 6 όμιλοι ελληνικών και ξένων εταιρειών.

* Στη φάση της μελέτης βρίσκεται η νέα γραμμή που θα ξεκινά από το Γαλάτσι, θα φτάνει στο κέντρο, θα συνδέεται με τις υπάρχουσες γραμμές στους σταθμούς Πανεπιστήμιο και Κατεχάκη και θα καταλήγει στο Μαρούσι.


Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital