ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ
Συμμετοχες 2015
05 Φεβρουάριος, 2016
Χωρικές Μεταγραφές
10 χώροι, 10 πρόσωπα. Χωρική μεταγραφή του έργου «Τυφλό Σημείο» στην Αγορά της Αθήνας.
Φοιτήτρια : Νικολέτα Μπούλιαρη
Επιβλέπων Καθηγητής: Μάρθα Λουκία
Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων ΑΤΕΙ Αθηνών
Ημερομηνία παρουσίασης: 06/2015
Αντικείμενο αυτής της μελέτης αποτελεί ο σχεδιασμός ενός χώρου που θα φιλοξενήσει την παράσταση του έργου «Τυφλό Σημείο», του Γιάννη Μαυριτσάκη. Γίνεται διερεύνηση των εννοιών του θεατρικού κειμένου και πως αυτές μπορούν να εκφραστούν μέσα από το κείμενο στον κατάλληλο χώρο. Ως μέσω της αφήγησης χρησιμοποιείτε η Νίκη, και ως αφετηρία για την περιπλάνηση, στην τραγική αμφισημία, ο θάνατος.
Απ' την άλλη,ο Γιάννης Μαυριτσάκης μιοιάζει με πελάτη στην Αγορά της ζωής.Τα διάφορα προϊόντα που βλέπει είναι η ζωή των διαφόρων προσώπων που παρουσιάζει και εστιάζει στη μία που του τράβηξε την προσοχή,την ζωή της Νίκης.Πρατηρεί την ζωή της σε χρόνο που θυμίζει ώρα αιχμής στο κέντρο της αγοράς ,με τις τιμές να ταλαντεύονται από χαμηλά σημεία σε υψηλά.
Τα "σημεία" αυτά ορίζονται ως παρελθόν και παρόν,που οριοθετούν την "Αγορά" διαφόρων ανθρώπων.Η "στάση" του συγγραφέα στους ενδιάμεσους "πάγκους" είναι τα στιγμιότυπα απ'την ζωή της Νίκης στα οποία αποφασίζει να εστιάσει την προσοχή του και να εντάξει στο έργο.Την "απόδειξη" γι'αυτήν την επαναλαμβανόμενη πορεία ανάμεσα στα σημεία παρόν-παρελθόν,αποτελεί ο θάνατος του άντρα της.Πρόκειται για ένα γεγονός που αρνείται να δεχτεί και έτσι ταλαντεύενται στους ενδιάμεσους σταθμούς της ζωής της.Σε αυτούς τους ενδιάμεσους σταθμούς στέκεται με ωμότητα και συμπεριφέρεται με απάθεια προς τους υπόλοιπους.Όπως τα ψάρια και τα κρέατα της αγοράς είναι χωρίς ζωή πια μέσα στα τελάρα και τα κοιτάνε με απάθεια οι πελάτες,έτσι συμπεριφέρεται και η Νίκη στα άτομα που συναντάει στην πορεία της ζωής της.
Συνεπώς,η παρατήρηση των προϊόντων και των τιμών της διαδρομής μέσα στην Αγορά της Αθήνας μοιάζει να ταυτίζεται με τον τρόπο που παρατηρεί ο Γιάννης Μαυριτσάκης τη ζωή.Η διαπίστωση αυτή είναι και ο λόγος που ο χώρος της Δημοτικής Αγοράς μπορεί να φιλοξενήσει την θεατρική παράσταση.
Με οδηγό το θεατρικό κείμενο και την σκηνογραφική αντιμετώπιση του χώρου, ο θεατής εισάγεται σε μια διαδραστική παράσταση συμμετέχοντας στο έργο. Τοποθετείτε στην θέση την Νίκης και ζεί το έργο μέσα από την οπτική της. Η παράσταση αρχίζει από την πλαϊνή είσοδο της κρεαταγοράς όπου ξεκινάει την διαδρομή της η κούνια με την πρωταγωνίστρια και το κοινό. Η είσοδος καθώς και όλη η αγορά κατά μεγάλο ποσοστό διατηρεί τα υπάρχων αντικείμενα. Ο χώρος διαμορφώνεται σε ζώνες που οι ίδιοι οι πάγκοι της αγοράς ορίζουν και τα υπάρχων καταστήματα σχεδιάζονται κάθε φορά αντίστοιχα για τις απαιτήσεις της σκηνής. Το έργο αποτελείται από είκοσι ένα σκηνές και δέκα διαφορετικούς χώρους.
Οι έννοιες του κειμένου για κάθε σκηνή οδηγούν σε σκίτσα (δημιουργία storyboard), έπειτα στην τοποθέτηση της κάθε σκηνής στο εικαστικό βίντεο και τέλος στην δημιουργία ψηφιακών μοντέλων ή μακετών.
Η διαδρομή της κούνια και του κοινού τελειώνει με την τελευταία σκηνή του έργου,που έχει τοποθετηθεί έξω από την αγορά στην κύρια είσοδο με φόντο τον δρόμο. Η πρωταγωνίστρια στο έργο αυτοκτονεί πέφτοντας στις ρόδες ενός φορτηγού που ο οδηγός του την αντιμετωπίζει απαθέστατα σαν ένα χτυπημένο ζώο.