ΕΡΓΟ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ
Κεντρική ιδέα : ανάγλυφο μωσαϊκό.
Το σχολείο είναι χωροθετημένο σε μια σημαντική τοποθεσία από πλευράς αστικού σχεδιασμού. Η μπροστινή του πλευρά βρίσκεται μέσα σε έναν ιστό δρόμων, υπό γραμμική ανάπτυξη ενώ η περιοχή που χτίστηκε το σχολείο είναι μέσω της μορφολογίας της μέρος μιας ευρύτερης περιοχής πρασίνου. Το οικόπεδο του νέου αυτού συγκροτήματος,που βρίσκεται στη γωνία των οδών «Hoogveldlaan» και «Gulden Kroonlaan, χαρακτηρίζεται από μεγάλες υψομετρικές διαφορές καθώς το ύψος του αυξάνεται αντίστροφα από το δρόμο και ο κενός χώρος του ήταν μια ανοιχτή πληγή στον αστικό ιστό. Το πρόβλημα της υψομετρικής διαφοράς δημιουργούσε επιπλέον ένα σημαντικό ζήτημα ως προς την οικοδόμηση και των δύο πλευρών του οικοπέδου.
Σχεδιαστική προσέγγιση.
Το κτίριο ερμηνεύεται σαν μια μείξη δύο τυπολογιών. Κατά μήκος της πλευράς που συνορεύει με το δρόμο, λόγω του τριώροφου ύψους της, μοιάζει να συνεχίζει καθώς και να κλείνει την υπάρχουσα γραμμική ανάπτυξη των όψεων. Στην πίσω πλευρά το επιμήκες κτίριο αποτελείται από δύο επίπεδα καθώς είναι μερικώς υπόσκαφο. Με τον τρόπο αυτό γίνεται έμμεση σύνδεση με τα ήδη υπάρχοντα κτίρια περιμετρικά του οικοπέδου.
Με τη δημιουργία αχνών ορίων μεταξύ των δύο κτιριακών τύπων, η νοητή γραμμή μεταξύ πόλης και φύσης εξαφανίζεται. Ανάμεσα στο νέο σχολικό συγκρότημα και το υπάρχον κτίσμα μεσολαβεί ένας εσωτερικός δρόμος. Μια μεγάλη πύλη εισόδου οριοθετεί τον παραπάνω άξονα, ενώ παράλληλα το βασικό κτίριο παραμένει προσβάσιμο ακόμα και μετά το σχολικό ωράριο.
Εννοιολογική προσέγγιση.
Ο διχασμός ανάμεσα στην αυστηρή αστικοποίηση και στην όχι και τόσο αυστηρή δομή των γύρω κτισμάτων είναι ανάλογος αυτού μεταξύ της τάξης και του χάους, του σκληρού και του μαλακού, της γνώσης και της δημιουργικότητας, της έντασης και της χαλάρωσης, της μελέτης και του παιχνιδιού. Το να διδάσκει κανείς τα παιδιά να συνδυάζουν αντίθετες έννοιες είναι μια σημαντική εκπαιδευτική διαδικασία και ακριβώς αυτή η αντίθεση εκφράζεται μέσα από το σχέδιο και την υλικότητα του κτιρίου.
Σχεδιασμός : dmvA
Μελετητική ομάδα : David Driesen, Tom Verschueren, Hans Verbessem, Sacha\
Bratkowsky, Michaël De Roeck
Τοποθεσία : Sint Agatha Berchem (Βρυξέλες)
Έκταση : 1350 m2
Έτος κατασκευής : 2011
Φωτογραφίες : εξωτερικές Serge Brison / εσωτερικές dmvA
Επιμέλεια : Βίλμα Κοτροκόη.
Σχετικές Δημοσιεύσεις:
- Μουσικό σχολείο στην Ακαδημία Πλάτωνος ( 23 Ιούνιος, 2009 )
- ΑΡΣΑΚΕΙΟ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΟ ΚΟΛΕΓΙΟ ΤΙΡΑΝΩΝ ( 23 Ιούνιος, 2010 )
- ΦΙΛΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ ΑΡΣΑΚΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΠΑΤΡΩΝ ( 15 Οκτώβριος, 2009 )
- (117) Σχολή αρχιτεκτονικής στην Πάτρα ( 23 Ιούλιος, 2010 )
- (119) Εδαφικές συναρμογές, η τοπιογραφία της οικειοποίησης ( 11 Αύγουστος, 2010 )
- (236) Εκπαίδευση για την παραγωγή_ Σχολή Μηχανικών Βιομηχανικού Σχεδιασμού στην Ιερά Οδό. ( 08 Απρίλιος, 2011 )
- (154) Πρότυπη Eκπαιδευτική Mονάδα Γυμνασίου - Λυκείου στη ΖΕΠ Κοζάνης ( 31 Ιανουάριος, 2011 )
- (168) Σχολικό Συγκρότημα στο Βόλο ( 14 Φεβρουάριος, 2011 )
- (186) Φοιτητική Εστία στο λόφο Σικελίας ( 02 Μάρτιος, 2011 )
- (189) Πειραματικό εκπαιδευτικό συγκρότημα στους Ταγαράδες Θεσσαλονίκης ( 03 Μάρτιος, 2011 )
- Συγκρότημα της πολυτεχνικής σχολής του πανεπιστημίου Κύπρου ( 03 Μάρτιος, 2011 )
- (206) Ολοήμερο Βιοκλιματικό Σχολείο στη Βουλιαγμένη ( 14 Μάρτιος, 2011 )
- (226) Σχολείο και κοινωνικό κέντρο για τα παιδιά του δρόμου του Κατμαντού ( 01 Απρίλιος, 2011 )
- (259) Μοντεσσοριανό δημοτικό σχολείο και ρυθμιστική μελέτη, κοντά σε ζώνη υδατορέματος ( 02 Μάιος, 2011 )
- Χώροι ανεξαρτησίας – Hazelwood School Glasgow ( 30 Απρίλιος, 2011 )
- Tellus Nursery School ( 29 Δεκέμβριος, 2013 )
- Pio Baroja Nursery, μαθαίνοντας μέσα από το παιχνίδι ( 07 Ιούνιος, 2014 )
- Αρχιτεκτονικός Διαγωνισμός Ανάπλασης Λανιτείων Εκπαιδευτηρίων Λεμεσού ( 14 Φεβρουάριος, 2012 )
- (155.11) Σχολικό κέντρο στην περιοχή των αμπελοκήπων (Γυμνάσιο – Λύκειο) ( 20 Μάρτιος, 2012 )
- (164.11) Ανάπλαση μονάδας παρασκευής σκυροδέματος ( 05 Απρίλιος, 2012 )
- (175.11) Νέα αρχιτεκτονική σχολή Πατρών ( 26 Απρίλιος, 2012 )
- (193.11) Πολυλειτουργικό κέντρο και Διαπολιτισμικό σχολείο στη Θεσσαλονίκη ( 30 Μάιος, 2012 )
- Διεθνής αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το καινοτόμο, βιοκλιματικό σχολείο ευρωπαϊκής παιδείας στο Ηράκλειο Κρήτης ( 03 Φεβρουάριος, 2013 )
- (161.12) Nest and flight ( 18 Απρίλιος, 2013 )
- Η παράμετρος του ορίου στην αρχιτεκτονική προσχολικής ηλικίας ( 31 Μάιος, 2013 )
- Dance and Music Art Center [DaMAC] στην πλατεία Κλαυθμώνος ( 07 Ιούλιος, 2013 )
- Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και Λύκειο στην περιοχή του Γηροκομείου Αθηνών ( 20 Σεπτέμβριος, 2013 )
- (128.13) Εργαστήρι Κινηματογραφικών Σπουδών στη Δράμα ( 28 Ιανουάριος, 2014 )
- 153.13 Πληροφοριακά Κοινά Πάτρας ( 09 Απρίλιος, 2014 )
- 158.13 Διάσπαρτο σχολείο ( 20 Απρίλιος, 2014 )
- Νηπιαγωγείο Γερμανικής Σχολής Αθηνών ( 15 Σεπτέμβριος, 2014 )
- Προς ένα κοινωνικό σχολείο ( 11 Νοέμβριος, 2014 )
- 165.14 Λανίτειον Ελληνικόν Γυμνάσιον ( 16 Μάρτιος, 2015 )
- 170.14 Μάθημα...μετά μουσικής ( 25 Μάρτιος, 2015 )