ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ
07 Ιανουάριος, 2016
Τουριστικές ιστορίες
Απο τον κινηματογράφο της δεκαετίας του 50 και του 60. (ερευνητική εργασία)
Φοιτητές : Παπουλίδη Ευαγγελία
Επιβλέπων : Δημήτρης Γιαννίσης
Πανεπιστήμιο Πατρών
Ημερομηνία παρουσίασης : 2014
Ο κινηματογράφος υπήρξε ένα μέσο που έχει επηρεάσει κατά καιρούς τον τουρισμό. Μέσω τεχνικών κατορθώνει να δημιουργεί κοινωνικά πρότυπα, προβάλλοντας νέους αστέρες, αλλά και τουριστικές τάσεις αναδεικνύοντας διάφορους προορισμούς. Η μελέτη του κινηματογραφικού τουρισμού συνδέεται με την έννοια της φιλμικής εικόνας και με την πραγματικότητα που αυτή δημιουργεί καθώς έχει την ικανότητα να κατευθύνει το θεατή μέσω της διαδικασίας της ταύτισης και επομένως να επηρεάζει τις καταναλωτικές του προτιμήσεις για την επιλογή του τουριστικού τόπου. Για τον λόγο αυτό, ο κινηματογράφος χρησιμοποιήθηκε από την Ελλάδα ως ένα από τα εργαλεία προώθησης του ελληνικού τουρισμού. Ο ελληνικός κινηματογράφος λειτουργώντας επιχειρηματικά υπερ του τουρισμού, συμβάλει στη διάδοση της τουριστικής φυσιογνωμίας της χώρας. Το εργαλείο του μοντάζ είναι από τα χαρακτηριστικά στοιχεία που κατευθύνουν το θεατή καθώς επιτρέπει την καθιέρωση ενός διαφορετικού χώρου και χρόνου από την πραγματικότητα που ζούμε. Το μοντάζ μέσω της ικανότητας αυτής μας επιτρέπει να περιπλανηθούμε στο χώρο και να συγκροτήσουμε μια οπτική.
Στην παρούσα εργασία, προσπαθούμε να κατανοήσουμε ποιο είναι το τουριστικό προφίλ της Ελλάδας στις δεκαετίες του 50 και του 60, μέσα από τις κινηματογραφικές αναπαραστάσεις. Εστιάζοντας σε πέντε ενδεικτικά παραδείγματα εξετάζουμε μέσω του μοντάζ τον τρόπο περιπλάνησης που προτείνουν οι ταινίες και κατ επέκταση την εικόνα που διαμορφώνουν για το χώρο.
Δείτε την εργασία σε pdf (108 σελ.) ΕΔΩ ή στο ακόλουθο flipbook