ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ
22 Νοέμβριος, 2014
Τύποι και αναπαραστάσεις αδρανών τοπίων στην κινηματογραφημένη πόλη
Η παρούσα ερευνητική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των αναπαραστάσεων διαφορετικών τύπων αδρανών τοπίων στην κινηματογραφημένη πόλη. (ερευνητική εργασία)
Φοιτήτρια : Ευγενία Ασημακοπούλου
Επιβλέπων καθηγητής : Πέτρος Μπαμπασίκας
Πανεπιστήμιο Πατρών
Ημερομηνία παρουσίασης : Οκτώβριος 2013
Η παρούσα ερευνητική εργασία εστιάζει στη διερεύνηση των αναπαραστάσεων διαφορετικών τύπων αδρανών τοπίων στην κινηματογραφημένη πόλη. Σήμερα η συνθήκη της διάχυτης πόλης καθιερώνει τα αδρανή τοπία του περιαστικού χώρου, αλλά και τα αστικά κενά εντός του κέντρου της, περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη χρονική στιγμή. Συνεπώς, είναι ιδιαίτερα σημαντική η μελέτη των χώρων αυτών και η εύρεση νέων εργαλείων που να τους αναπαριστούν και να καταγράφουν τη ρευστή φύση τους.
Καθώς δεν έχουμε συνηθίσει να εστιάζουμε στους κενούς χώρους που μας περιβάλλουν, τόσο λόγω των γρήγορων ταχυτήτων μετάβασης που αποκλείουν τη δυνατότητα παρατήρησής τους, όσο και των ασαφών ορίων τους, η παρουσίαση αυτών μέσα από τον κινηματογράφο είναι σημαντική: η κάμερα μπορεί να βλέπει εκεί που οι πολίτες δεν πηγαίνουν: διαμορφώνει μια αντίληψη για το μη παραγωγικό περιβάλλον, το οποίο το ενεργητικό σύνολο της πόλης απεκδύεται.
Συνεπώς, στην εργασία αυτή, διερευνάται η σημασία του κινηματογράφου ως εργαλείου αναπαράστασης των υπολειμματικών χώρων. Γενικά, ο κινηματογράφος διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αναπαράσταση της ευρύτερης περιοχής των σύγχρονων πόλεων. Μέσω αυτού, οι χώροι εγγράφονται στο συλλογικό ασυνείδητο και η in situ περιπλάνηση υποκαθίσταται από τη διαμεσολαβημένη εμπειρία του χώρου.
Oι τύποι των αδρανών τοπίων προσεγγίζονται μέσα την αναπαράστασή τους σε δώδεκα ταινίες διαφορετικών χρονικών περιόδων, από την πρώτη φάση του ιταλικού νεορεαλισμού μέχρι σήμερα. Οι ταινίες αυτές ταξινομούνται βάσει το είδος της κινηματογραφημένης πόλης στην οποία απαντώνται τα αδρανή τοπία. Σε αυτά τα παραδείγματα, η αντίληψή μας για τα αδρανή τοπία διαμορφώνεται συναρτήσει της αφήγησης και της κορύφωσης του δράματος.
Δείτε την εργασία σε pdf (314 σελ.) ΕΔΩ ή στο ακόλουθο flipbook
Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.
Σχετικές Δημοσιεύσεις:
- Συγκρότημα κινηματογράφων ‘ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ’ στο Ηράκλειο Κρήτης ( 28 Μάιος, 2010 )
- Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ( 12 Μάιος, 2008 )
- Αρχιτεκτονική-κινηματογράφος: οπτική αντίληψη-χώρος ( 12 Οκτώβριος, 2009 )
- Η Χωροθέτηση των Κινηματογράφων στην Αθήνα και η Επίδρασή της στα Χαρακτηριστικά Μετακίνησης των Θεατών ( 28 Ιανουάριος, 2014 )
- «ΠΟΛΗ και ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ» ( 15 Φεβρουάριος, 2011 )
- (203) Δημόσια Ανώτατη Σχολή Κινηματογράφου ( 12 Μάρτιος, 2011 )
- Ο κινηματογράφος ΑΣΤΡΟΝ κινδυνεύει! ( 16 Ιούλιος, 2011 )
- (166.11) Πολυμορφικός και μεταφερόμενος χώρος ακρόασης ( 09 Απρίλιος, 2012 )
- Aelita ( 17 Ιούνιος, 2013 )
- Κινηματογράφος Μαριάννα ( 03 Αύγουστος, 2013 )
- Αρχιτεκτονική και κινηματογράφος ( 01 Δεκέμβριος, 2013 )
- (128.13) Εργαστήρι Κινηματογραφικών Σπουδών στη Δράμα ( 28 Ιανουάριος, 2014 )
- Οταν το σινεμά ερωτεύτηκε την αρχιτεκτονική ( 01 Σεπτέμβριος, 2014 )
- Η φωτογραφία ως μέσο μεταγραφής του αρχιτεκτονικού έργου ( 04 Δεκέμβριος, 2014 )
- Κινηματογραφικοί περίπατοι στην Αθήνα της κρίσης ( 16 Απρίλιος, 2015 )
- Η αρχιτεκτονική ματιά στο new weird Greek cinema [A] ( 04 Μάιος, 2015 )
- Η αρχιτεκτονική ματιά στο new weird Greek cinema [B] ( 15 Μάιος, 2015 )
- Η αρχιτεκτονική ματιά στο new weird Greek cinema [Γ] ( 11 Ιούνιος, 2015 )
- Η αρχιτεκτονική ματιά στο new weird Greek cinema [Δ] ( 27 Ιούλιος, 2015 )
- 233.14 Τα παιδία σκηνοθετεί ( 25 Ιούνιος, 2015 )
- Η γοητεία της απουσίας στο Dogville ( 14 Σεπτέμβριος, 2015 )
- Τοπία αποξένωσης ( 28 Αύγουστος, 2015 )
- L'annee derniere a Marienbad ( 22 Σεπτέμβριος, 2015 )