ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΝΕΑ

05 Ιανουάριος, 2016

ΟΔΥΣΣΕΙΑ

Η δημιουργός της «Οδύσσειας» Παγώνα Κανέλλου μιλάει στο GreekArchitects για το έργο της.

GRA. Το έργο «Οδύσσεια» που θα εκτεθεί με το νέο έτος, είναι ένας συνδυασμός εικαστικής και αρχιτεκτονικής σύλληψης. Πες μας λίγα λόγια για το έργο καθώς και ποια ήταν η πηγή έμπνευσης, αυτό το κάτι που σε οδήγησε στη συγκεκριμένη δημιουργία.
Π.Κ. Πάντα έβλεπα την αρχιτεκτονική σαν ένα τρόπο έκφρασης. Μια έκφραση που εκλαμβάνει τα κτίρια ως μεγάλα έργα τέχνης που μπορούν να μείνουν εκτεθειμένα στον χρόνο και τον χώρο. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που ακολούθησα και την αρχιτεκτονική αντί την Σχολή Καλών Τεχνών.
Η σχολή μου έδωσε τα ερεθίσματα που πρέπει να έχει ένας αρχιτέκτονας και μου έδωσε και τις γερές βάσεις ώστε να δημιουργήσω την «Οδύσσεια»
Η ιδέα του έργου βασίζεται στο πολύ αγαπημένο μου έργο Οδύσσεια του Όμηρου. Στην δικιά μου «Οδύσσεια» αποδίδω με γλυπτά τη συμβολική θέση του κάθε προορισμού του Οδυσσέα όπως την αντιλαμβάνομαι στην τέχνη με σκοπό να δείξω τη μαγεία της αρχιτεκτονικής και των μαθηματικών.
Είναι ένα έργο που αποτελείται από 14 γλυπτά (όσοι και οι προορισμοί του Οδυσσέα) τοποθετώντας τα στον χώρο χρησιμοποιώντας αρμονικές χαράξεις.

 

 

GRA. Αναφέρεις ότι το έργο είναι ένα μνημείο, «ένα παράδειγμα μνημείου που έχει σχέση με την τέχνη και τις αρμονικές χαράξεις, είναι η Ακρόπολη». Οπότε είναι ένα έργο με αρχή μέση και τέλος ή μια δημιουργία με δυναμική που θα εξελίσσεται με το πέρασμα του χρόνου.
Π.Κ. Το έργο σχεδιάστηκε με κάποιες τεχνικές που έχουν πολλά μνημεία στην Ελλάδα και στον κόσμο όπως για παράδειγμα η Ακρόπολη. Δεν θεωρώ σε καμία περίπτωση ότι είναι μνημείο αλλά θέλω να δείχνω τον τρόπο σχεδιασμού του.
Η δυναμική του είναι να εξελίσσεται στο πέρασμα του χρόνου και έτσι σχεδιάστηκε από την αρχή. Στην παρούσα έκθεση παρουσιάζεται με τη μορφή στατικών γλυπτών ενώ σε δεύτερη φάση αυτό θα αλλάξει.

GRA. Η «Οδύσσεια» είναι μια εγκατάσταση, πολλές μικρές νησίδες δημιουργίας που γενικά αποτελούν ένα σύνολο. Πόσο εύκολο ή δύσκολο για σένα ήταν να δημιουργήσεις τον σύνδεσμο, την εμπειρία που ενώνει όλα αυτά τα μικρά κομμάτια.
Π.Κ. Ναι όντως είναι μια αρκετά μεγάλη εγκατάσταση, αλλά μέσα από αυτό ήθελα να δείξω την μαγεία της αρχιτεκτονικής.
Αυτό που έχει αξία για εμένα είναι να δείξω πως δουλεύει ένας αρχιτέκτονας σε όλους τους τομείς. Πως η πλουραλιστική εκπαίδευση στο Πολυτεχνείο γίνεται βίωμα και τρόπος έκφρασης. Ας μην ξεχνάμε ότι η συμμετρία και η αρμονία υπάρχει σε κάθε άνθρωπο σε μικρό ή μεγάλο βαθμό.

 

 

GRA. Θα ήθελα να μου αναφέρεις μερικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Από τι υλικό είναι κατασκευασμένη η «Οδύσσεια» και γενικά πως την δούλεψες. Βασίστηκες πάνω σε σχέδια με μελετημένη την κάθε λεπτομέρεια ή ήταν μια πιο ελεύθερη δημιουργία.
Π.Κ. Το υλικό που χρησιμοποίησα είναι το μέταλλο, σε μορφή μαύρης λαμαρίνας αλλά και σε μορφή ανοξείδωτης λαμαρίνας (καθρέπτης).
Η μελέτη δουλεύτηκε σε 3D σχέδιο με κάθε του λεπτομέρεια σχεδιασμένη. Η κατασκευή του έργου βασίστηκε σε κατασκευαστικά σχέδια που ακολούθησαν την αρχική ιδέα.

GRA. Πως ένας αρχιτέκτονας, με ορθολογική σκέψη και εκπαίδευση επιλέγει να ταξιδέψει στα δύσκολα νερά της εικαστικής δημιουργίας. Όχι μόνο να ταξιδέψει απλά αλλά και να κολυμπήσει σε αυτά. Τι είναι αυτό που τον οδηγεί να εκφραστεί πιο ελεύθερα, πιο ανορθολογικά σε σχέση με ότι έχει μάθει.
Π.Κ. Δεν είναι η πρώτη φορά που το κάνω αυτό. Εξάλλου έχω κάνει εκθέσεις ως εικαστικός από τα 15 μου. Υπήρξα το νεαρότερο μέλος της εταιρείας γραμμάτων και τεχνών του δήμου Πειραιά. Σπούδασα αρχιτεκτονική για να μπορώ να εκφράσω την τέχνη μου μέσα από πολλούς δίαυλους. Θεωρώ ότι ο αρχιτέκτονας έχει την ευελιξία να κάνει τέχνη μέσα από το αντικείμενό του μέσα απο τα κτίρια των οποίων η διάρκεια τους ξεπερνά τον δημιουργό τους.

GRA. Ποια είναι η θέση του καλλιτέχνη στη σημερινή εποχή, σε μια εποχή που στερείται πρωτοπορίας και πρωτοτυπίας και αναλώνεται στην απλή μίμηση του παρελθόντος και στην αντιγραφή του.
Π.Κ. Η θέση του καλλιτέχνη είναι να εκφράζει την σκέψη του μέσα από διάφορες μορφές τέχνης, ψάχνοντας πάντα την πρωτοπορία.
Ως λάτρης κάθε είδους παλιού αντικειμένου, χρησιμοποιώ για τα έργα μου υλικά που είχαν άλλου είδους χρήση στο παρελθόν δίνοντας τους νέα ζωή.

GRA. Στις αρχές του 2016 θα γίνει η πρώτη παρουσίαση της «Οδύσσειας», πες μας για το ταξίδι αυτό, ποιες θα είναι οι στάσεις του και ποια θα ήθελες να είναι η Ιθάκη του στο τέλος του ταξιδιού αυτού του έργου σου.
Π.Κ. Στόχος είναι το έργο να φιλοξενηθεί σε 14 διαφορετικούς πολιτιστικούς χώρους στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό.
Στις 16 Ιανουαρίου γίνονται τα εγκαίνια της Οδύσσειας, στο Πολιτιστικό κέντρο "Μελίνα" στο Θησείο, υπό την Αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού, Πολιτισμού και του Δήμου Αθηναίων. Στην συνέχεια θα φιλοξενηθεί τον Απρίλιο στο Πολυχώρο Πολιτισμού "Αθηναϊς" και θα ακολουθήσουν και άλλες αίθουσες, που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Όσον αφορά για την "Ιθάκη" του έργου, βρισκόμαστε ήδη σε διαπραγματεύσεις να τοποθετηθεί μόνιμα σε ένα κεντρικό σημείο της Αθήνας.

 

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

     

    GreekArchitects Athens

    Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

    Powered by Intrigue Digital