ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ
> 2009
13 Μάιος, 2009
2 έως 12, Κτίριο για παιδιά στο κέντρο της πόλης
Ένα κτίριο για παιδιά ηλικίας από 2 έως 12, στο κέντρο της πόλης της Θεσσαλονίκης, σαν απάντηση στο πρόβλημα έλλειψης χώρων παιχνιδιού και πρασίνου στην περιοχή αυτή.
Φοιτητική ομάδα : Δήμητρα Δάντσιου, Ελίνα Πέρρου
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Ρένα Σακελλαρίδου
Σύμβουλος : Κυριακή Τσουκαλά
Κεντρική ιδέα της σύνθεσης είναι οτι το πράσινο και το παιχνίδι αναπτύσσονται μαζί με το κτίριο, αλλοιώνοντας την κανονικότητά του. Βασικός άξονας σχεδιασμού είναι η αντίληψη του χώρου από τα παιδιά και οι ανάγκες που αυτά έχουν ανάλογα με την ηλικία τους. Στοιχεία όπως η μεταβλητότητα των χώρων, η μεταξύ τους αλληλεπίδραση, η αναγνωρισιμότητα, η ύπαρξη πολλών επιπέδων και η επαφή με τη φύση, συνθέτουν το σύνολο του κτιρίου.
Το κτίριο τοποθετείται σε ένα τυπικό μεσαίο οικόπεδο του κέντρου και αναπτύσσει τις λειτουργίες του στον κατακόρυφο άξονα, οργανώνεται σε 5 βασικά επίπεδα με ενδιάμεσα ημιεπίπεδα ενώ υπάρχουν ακόμη δύο όροφοι υπόγειου χώρου στάθμευσης.Στο πίσω μέρος του κτιρίου, το πράσινο αναρριχάται και το αλλοιώνει καταλήγοντας στο φυτεμένο δώμα, ενώ στην όψη, όπου αυτό εμφανίζεται, δημιουργούνται εσοχές και ημιυπαίθριοι χώροι.
Για τη διαμόρφωση της όψης χρησιμοποιείται ένα σύστημα από πολλά διαφράγματα που λειτουργούν διαδραστικά -ανιχνεύοντας την κίνηση στον εσωτερικό χώρο ανοιγοκλείνουν προβάλλοντας στην όψη φιγούρες και κίνηση- εξωτερικεύοντας τη δραστηριότητα στο εσωτερικό του κτιρίου.
Στο εσωτερικό του κτιρίου κάθε όροφος διατρέχεται από ένα ξύλινο πατάρι δημιουργόντας ενδιαφερουσες χωρικές εμπειρίες.
Στο επίπεδο του ισογείου το μεγαλύτερο μέρος παραμένει κενό ώστε να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση από το δρόμο στο πίσω μέρος του οικοπέδου όπου ο υπαίθριος χώρος διαμορφώνεται με πράσινο και παιχνίδι.
Εκεί, ένας μεταλλικός σωλήνας δημιουργώντας διάφορα σχήματα αποτελεί μια εναλλακτική διαδρομή παιχνιδιού. Το δομημένο κομμάτι του ισογείου περιλαμβάνει τους χώρους υποδοχής και ένα café.
Στο επίπεδο του πρώτου ορόφου, βρίσκεται ο εκθεσιακός χώρος -ένα τεχνητό τοπίο με λοφάκια- και ένα μικρό αμφιθέατρο από συναρμολογούμενα, κινητά πολύχρωμα πανέλα με τις απαραίτητες υποστηρικτικές λειτουργίες.
Στο δεύτερο όροφο υπάρχουν δυο χώροι πολυλειτουργικών εργαστηρίων προσχολικής και σχολικής ηλικίας με δυνατότητα ενοποίησης, αίθουσα προβολών και στο ημιεπίπεδο ένα ΄media lab’.
Στο επίπεδο του τρίτου ορόφου βρίσκεται η παιδική βιβλιοθήκη και η αίθουσα παραμυθιών με τα κάτοπτρα καθώς και δυο χώροι πολυλειτουργικών εργαστηρίων.
Τέλος, στον τέταρτο όροφο υπάρχει ένα μικρό αναψυκτήριο και το υπόλοιπο δώμα παραμένει ελεύθερο με διαμόρφωση πρασίνου.
Φοιτητική ομάδα : Δήμητρα Δάντσιου, Ελίνα Πέρρου
Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Ρένα Σακελλαρίδου
Σύμβουλος : Κυριακή Τσουκαλά
Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.