ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ
Συμμετοχές 2011
15 Φεβρουάριος, 2012
(136.11) Μεταλλευτικό Μουσείο στη Σέριφο
Το θέμα της διπλωματικής εργασίας αφορά στο σχεδιασμό ενός Μεταλλευτικού Μουσείου στον όρμο του Μεγάλου Λιβαδιού στη Σέριφο.
Φοιτήτριες : Κρεμμύδα Λήδα, Ματάλα Μυρτώ
Υπεύθυνη Διδάσκουσα : Τσιράκη Σοφία, Λέκτορας Αρχιτεκτονικών Συνθέσεων
Σύμβουλος : Βασιλάτος Παναγιώτης, Λέκτορας Συνθέσεων Τεχνολογικής Αιχμής
Τμήμα Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Ημερομηνία Παρουσίασης : 18/7/2011
[σύντομη περιγραφή]
Το νέο μουσείο αντιμετωπίζεται ως ένα κομβικό σημείο μιας ενιαίας διαδρομής που έχει στόχο την αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων βιομηχανικών εγκαταστάσεων και την ανάδειξη της περιοχής ως τόπο μνήμης. Κύριο συνθετικό εργαλείο αποτέλεσε η ανάλυση και η επανερμηνεία του τόπου και των στοιχείων του.
[κείμενο]
Το θέμα της διπλωματικής εργασίας αφορά στο σχεδιασμό ενός μεταλλευτικού μουσείου στη Σέριφο στην περιοχή του Μεγάλου Λιβαδιού, το οποίο θα αναφέρεται στην ανάπτυξη της μεταλλευτικής δραστηριότητας του νησιού που έχει αποτελέσει αναπόσπαστο κομμάτι της ιστορίας του.
Η περιοχή μελέτης βρίσκεται στο νοτιοδυτικό κομμάτι του νησιού όπου αναπτύχθηκε ένα πυκνό δίκτυο μεταλλευτικών κέντρων. Το μεγάλο Λιβάδι, ως έδρα της εταιρείας εκμετάλλευσης, αποτέλεσε το βασικό πυρήνα αυτού του δικτύου. Στις δύο πλευρές του όρμου, αλλά και στον οικισμό, δεσπόζουν ακόμα τα ίχνη της βιομηχανικής ιστορίας: οι πέτρινες κατασκευές αντιστήριξης, οι μεταλλικοί μηχανισμοί μεταφοράς, οι στοές και τα πηγάδια εξόρυξης συνθέτουν ένα χαρακτηριστικό τοπίο, που διατηρεί ακόμα ζωντανές τις μνήμες των παλιών μεταλλωρύχων.
Κεντρική πρόθεση ήταν μια συνολική αντιμετώπιση με στόχο την αξιοποίηση των εγκαταλελειμμένων βιομηχανικών εγκαταστάσεων και την ανάδειξη της περιοχής ως τόπο μνήμης. Το νέο μουσείο αντιμετωπίζεται ως ένα κομβικό σημείο μιας ενιαίας διαδρομής που διατρέχει τον όρμο και αναδεικνύει τα σημεία ενδιαφέροντος. Στην προσπάθεια αυτή σχεδιάζονται μικρές σημειακές επεμβάσεις, ενώ το μουσείο διαμορφώνεται ως ένα κτίριο-πορεία διαμέσου του οποίου ολοκληρώνεται η περιήγηση του επισκέπτη στα μεταλλεία.
Ο χώρος του μουσείου σχεδιάζεται κατάλληλα ώστε να μπορεί ο επισκέπτης να παρατηρήσει τα τεκμήρια της μεταλλευτικής ιστορίας του νησιού, και ταυτόχρονα να αποκτήσει μια εμπειρία βιωματική η οποία παραπέμπει στην αίσθηση των μεταλλευτικών στοών. Εκτός από τους χώρους της μόνιμης έκθεσης, προβλέπονται επίσης ένας χώρος για περιοδικές εκθέσεις, ένας μικρός χώρος προβολών, χώροι εργαστηρίων για τους ερευνητές και τους υπεύθυνους της έκθεσης, και ένα μικρό αναψυκτήριο.
Βασική πρόκληση και παράλληλα προβληματισμός για τον σχεδιασμό υπήρξε η ένταξη σε ένα τόπο- μνημείο, που έχει μια ιδιαίτερη φυσιογνωμία και μια αυτοτέλεια. Κύριο συνθετικό εργαλείο αποτέλεσε η ανάλυση και η επανερμηνεία του τόπου και των στοιχείων του. Οι πέτρινες κατασκευές και οι αναλημματικοί τοίχοι, η στοά, το άγριο ανάγλυφο, η μεταλλική σκάλα φόρτωσης μεταφράστηκαν σε νέες χωρικές εμπειρίες δημιουργώντας ποιότητες που βασίζονται σε αντιστίξεις και εναλλαγές του φωτός, των αναλογιών και των υλικών.
Το νέο μουσείο σχεδιάζεται στο τελείωμα της περιοχής των μεταλλείων ως μια διακριτή συνέχειά τους. Με αυτόν τον τρόπο είναι το τελευταίο σημείο που αποκαλύπτεται στον επισκέπτη, και διαμέσου του γίνεται η διασύνδεση των δύο επιπέδων των μεταλλείων.
Η κεντρική ιδέα διαμορφώνεται με τον σχεδιασμό μιας τεθλασμένης γραμμής, η οποία εκφράζεται στον χώρο ως ένας ψηλός πέτρινος τοίχος, που παραπέμπει στους αναλημματικούς τοίχους της περιοχής, ενώ η χάραξή του συνεχίζει τα ίχνη τους. Η αναδίπλωση και η προεξοχή αυτού του τοίχου διαμορφώνουν την είσοδο ως μια στοά και σχηματίζουν εσωτερικά τους χώρους του μουσείου.
Κεντρικό στοιχείο συγκρότησης της σύνθεσης είναι ο γραμμικός άξονας, ο οποίος οργανώνει τις πορείες προσέγγισης της εισόδου και διευκολύνει την προσπέλαση και από τα δύο επίπεδα του χώρου των μεταλλείων στον χώρο του μουσείου.
Σε αντίθεση με αυτό τον άξονα έρχεται η εσωτερική πορεία του μουσείου, η οποία εξελίσσεται σαν κορδέλα που αναδιπλώνεται ανάμεσα στους τοίχους και καταλήγει στο αρχικό σημείο. Ο πυρήνας που ενώνει αυτές τις δύο κινήσεις είναι ένας ημιυπαίθριος ελεύθερος χώρος, ανεξάρτητος από τη λειτουργία του μουσείου.
Πιο αναλυτικά, η είσοδος στο μουσείο γίνεται μέσω μιας πορείας-στοάς ανάμεσα σε δύο ψηλά τοιχεία, η οποία καταλήγει σε έναν μεγάλο χώρο διπλού ύψους. Στον ίδιο άξονα, συμμετρικά, τοποθετείται μια σκάλα και ένας κατακόρυφος άξονας κινήσεων, που δίνουν τη δυνατότητα μετάβασης στον ίδιο χώρο από το ανώτερο επίπεδο των μεταλλείων. Διαμέσου αυτού του χώρου, ο οποίος παίρνει κεντρική σημασία, γίνεται η είσοδος στους εκθεσιακούς και βοηθητικούς χώρους του μουσείου.
Εσωτερικά του μουσείου διαμορφώνεται ένας ενιαίος μεγάλος χώρος ανάμεσα στους δύο τοίχους, μέσα στον οποίο ξεδιπλώνεται μια ελαφριά κατασκευή, σχηματίζοντας τον πρώτο όροφο και τις διαδρομές μετάβασης μεταξύ των επιπέδων. Καθώς δεν επαναλαμβάνει την κάτοψη του ισογείου, αποκολλάται από τα όρια των τοίχων και δίνει τη δυνατότητα οπτικής επικοινωνίας μεταξύ των χώρων. Με τον σχεδιασμό κατάλληλων φωταγωγών δημιουργούνται εναλλαγές φωτός και σκιάς στους εσωτερικούς χώρους, ενώ ταυτόχρονα ιχνηλατούνται στο έδαφος τα εσωτερικά όρια του κτιρίου.
Η επιλογή των υλικών γίνεται με βασικό κριτήριο την ένταξη του νέου μουσείου στον τόπο, εξυπηρετώντας παράλληλα τις βασικές συνθετικές αρχές. Ο φέρον οργανισμός και οι τοίχοι αντιστήριξης σχεδιάζονται από οπλισμένο σκυρόδεμα, ενώ στο εσωτερικό χρησιμοποιείται μέταλλο και ξύλο. Εξωτερικά, αναρτώνται συρματοκιβώτια, στα οποία εγκιβωτίζονται υλικά της περιοχής. Με αυτόν τον τρόπο η νέα επέμβαση παραπέμπει στις πέτρινες κατασκευές της περιοχής, ενώ παράλληλα διαφοροποιείται από αυτές. Ταυτόχρονα, η συγκεκριμένη επιλογή στο εσωτερικό χώρο του μουσείου δημιουργεί ενδιαφέροντα παιχνίδια φωτός σε συγκεκριμένα σημεία.
Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.
Σχετικές Δημοσιεύσεις:
- Το «κρυστάλλινο» μουσείο της Ακρόπολης ( 15 Μάιος, 2004 )
- Τα αδιέξοδα της αρχιτεκτονικής και το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. ( 10 Αύγουστος, 2007 )
- Σκέψεις για το νέο Μουσείο Ακρόπολης ( 11 Δεκέμβριος, 2007 )
- Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (& video) ( 17 Σεπτέμβριος, 2008 )
- Ούφο στου Μακρυγιάννη ( 23 Απρίλιος, 2009 )
- ΕΝΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΕΡΓΟ «ΜΟΝΟΠΡΑΚΤΟ» ( 14 Ιούλιος, 2015 )
- ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ( 10 Σεπτέμβριος, 2008 )
- ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΚΤΗΡΙΟ ΠΑΡΥΦΕΣ ΤΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ( 19 Νοέμβριος, 2016 )
- ΥΠΟΣΚΑΦΟ ΜΟΥΣΕΙΟ (Α)ΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ΠΕΙΘΑΡΧΙΑΣ ΚΑΙ (Α)ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ ΕΓΚΛΕΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΠΑΛΙΟΥΡΙ ΔΙΜΗΝΙΟΥ ( 26 Αύγουστος, 2007 )
- ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ ( 11 Φεβρουάριος, 2008 )
- Μουσείο Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης ( 12 Μάιος, 2008 )
- Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Βόλου ( 02 Ιούλιος, 2008 )
- “EK-MECH” ΜΗΧΑΝΟΥΡΓΕΙΟ ΣΤΟΝ ΚΕΡΑΜΙΚΟ ( 28 Ιανουάριος, 2009 )
- Νέο αρχαιολογικό μουσείο Δήλου ( 12 Μάρτιος, 2009 )
- Μουσείο και παρατηρητήριο στον αστρονομικό σταθμό Πεντέλης. ( 07 Ιούνιος, 2009 )
- Μουσείο Πόλης στην Αθήνα ( 03 Σεπτέμβριος, 2009 )
- Τα φυτεμένα δώματα και η συμβολή τους στον αστικό χώρο ( 04 Φεβρουάριος, 2009 )
- Το Νέο Μουσείο και τα κτίρια της Οδού Δ. Αρεοπαγίτου (όλες οι δημοσιεύσεις) ( 05 Ιούνιος, 2009 )
- Η «εκδίκηση» των αρχιτεκτόνων ( 05 Νοέμβριος, 2007 )
- Το αμοντάριστο μουσείο ( 21 Ιανουάριος, 2008 )
- Πώς θα μπορούσαν να αναμορφωθούν οι πίσω όψεις των δύο πολυκατοικιών στη Διονυσίου Αρεοπαγίτου ( 25 Ιούνιος, 2008 )
- Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού ( 16 Αύγουστος, 2012 )
- Δ. Αρεοπαγίτου 2008. Ομιλίες στη Θεσσαλονίκη ( 10 Νοέμβριος, 2008 )
- Το νέο Μουσείο...ΕΚΤΑΚΤΟ ΔΕΛΤΙΟ. ( 22 Μάιος, 2009 )
- «Δ. Αρεοπαγίτου 2008». Έκθεση συμμετοχών στο Ζάππειο Μέγαρο. ( 01 Ιούλιος, 2009 )
- Νέο Μουσείο Ακροπόλεως, η μεγάλη στιγμή ( 06 Ιούνιος, 2009 )
- Επιστολή του François LOYER προς το greekarchitects.gr ( 08 Ιούνιος, 2009 )
- Φωνές για τα διατηρητέα της Αρεοπαγίτου ( 22 Ιούνιος, 2009 )
- Μουσείο Σάντορι (Τ. Άντο)στο Όσακακο, Ιαπωνία ( 28 Αύγουστος, 2006 )
- Η επανάχρηση τής φάμπρικας και η βιώσιμη χρήση. ( 28 Φεβρουάριος, 2007 )
- Ο αρχιτέκτονας Bernard Tschumi ( 04 Οκτώβριος, 2007 )
- Moderna Museet Malmö ( 10 Μάιος, 2010 )
- ΝΕΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ( 12 Οκτώβριος, 2009 )
- ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΚΑΙ ΜΝΗΜΕΙΟ ΗΛΕΚΤΡΑΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΤΟ ΝΕΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟ- Α’ & B' ΒΡΑΒΕΙΟ ( 19 Οκτώβριος, 2009 )
- ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΟ ΙΑΤΡΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΡΑΦΗΝΑ ( 20 Οκτώβριος, 2009 )
- ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΑ ΚΤΙΡΙΑ ΤΗΣ ΛΕΣΒΟΥ ( 17 Μάρτιος, 2007 )
- (108) Αξιοποίηση του παλιού λατομείου στον Αγ. Θωμά Πρέβεζας ( 28 Απρίλιος, 2010 )
- Η αξιοποίηση της βιομηχανικής κληρονομιάς του Βόλου. ( 12 Ιούνιος, 2011 )
- Η πόλη ως ανοιχτή σκηνή: Kunstmuseum Stuttgart ( 04 Δεκέμβριος, 2010 )
- Το νέο μουσείο της Porsche ( 31 Μάιος, 2010 )
- (114) Επανάχρηση κτιρίου ΤΑΟΛ (Ταμείο Αμύνης Οινοπαραγωγών Λευκάδας) ( 23 Ιούνιος, 2010 )
- Επανάχρηση βιομηχανικού κελύφους στη Νέα Ιωνία ( 12 Ιούλιος, 2010 )
- (116) Μικρό μεταλλευτικό μουσείο και κέντρο περιβαλλοντικής έρευνας στην Ιτέα Φωκίδας. ( 17 Ιούλιος, 2010 )
- Ένα ιστορικό βιομηχανικό συγκρότημα εν κινδύνω ( 22 Απρίλιος, 2011 )
- Ελληνική διάκριση σε διεθνή αρχιτεκτονικό διαγωνισμό ( 20 Σεπτέμβριος, 2010 )
- Το φυσικό φως στο μουσείο ( 18 Σεπτέμβριος, 2010 )
- (127) Κέντρο Αρχιτεκτονικής στο Γκάζι ( 09 Οκτώβριος, 2010 )
- (131) Διαδρομή – Μουσείο Γεωλογικής Ιστορίας Σαντορίνη ( 07 Νοέμβριος, 2010 )
- From modern Guggenheim ( 16 Αύγουστος, 2012 )
- (155) Διαδρομές στα μονοπάτια της Σμύριδας ( 01 Φεβρουάριος, 2011 )
- (158) Μ.Τ.D. Hall ( 04 Φεβρουάριος, 2011 )
- (164) ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΟΜΙΚΣ στο Γκάζι ( 09 Φεβρουάριος, 2011 )
- (165) Μουσείο Πολιτισμού του Ενδύματος ( 10 Φεβρουάριος, 2011 )
- (169) «Πολιτιστικές διαδρομές στα μεταλλευτικά τοπία της Κύθνου» ( 15 Φεβρουάριος, 2011 )
- (173) Μουσείο Πέτρινου Γεφυριού ( 18 Σεπτέμβριος, 2012 )
- (174) Αστική ένταξη και επανάχρηση της βιομηχανίας Λαδόπουλου στην Πάτρα ( 20 Φεβρουάριος, 2011 )
- (230) Πολυδύναμο κέντρο ΑΖΕΛ ( 04 Απρίλιος, 2011 )
- (238) “Δίκτυο παρεμβάσεων στην Ακαδημία Πλάτωνος_Πρόταση για το Μουσείο της πόλης των Αθηνών.” ( 10 Απρίλιος, 2011 )
- “Κερατσίνι: Διέξοδος προς τη θάλασσα μέσω του βιομηχανικού τοπίου” ( 15 Απρίλιος, 2011 )
- (247) (Δια)μορφώνοντας τον τόπο – Αρχαιολογικό μουσείο Κω ( 20 Απρίλιος, 2011 )
- (250) Μουσείο-Πλατεία-Κόμβος Ροών ( 26 Νοέμβριος, 2011 )
- Μετατροπή καπναποθήκης Παπαπέτρου σε αρχαιολογικό μουσείο Αιτωλοακαρνανίας και πολιτιστικό κέντρο Αγρινίου ( 08 Μάιος, 2011 )
- Νέο μουσείο στον αρχαιολογικό χώρο των Φιλίππων ( 24 Μάιος, 2011 )
- (101.11) Αποκατάσταση και επανάχρηση του Μεταξουργείου Τζιβρέ στο Σουφλί ( 14 Ιούνιος, 2011 )
- Los Angeles Museum of the Holocaust ( 27 Νοέμβριος, 2016 )
- (104.11) Πρόταση επανάχρησης του βιομηχανικού συγκροτήματος ΚΟΜΔΕ στα Τρίκαλα ( 16 Αύγουστος, 2011 )
- Λαογραφικό Μουσείο Ξάνθης ( 22 Δεκέμβριος, 2012 )
- The new film museum in Amsterdam by Delugan Meissl ( 29 Σεπτέμβριος, 2011 )
- Αρχαιολογικό Μουσείο Άρτας ( 12 Αύγουστος, 2013 )
- (118.11) "Yπο-γαία" ( 05 Ιανουάριος, 2012 )
- (123.11) Ενετικά Νεώρια Χανίων ( 24 Ιανουάριος, 2012 )
- New Taipei City Museum of Art, Conceptual Design International Competition August 2011 ( 08 Φεβρουάριος, 2012 )
- (137.11) Οινοποιείο και εργαστήρι οινολογίας στη Λούχα της Ζακύνθου ( 17 Φεβρουάριος, 2012 )
- (136.11) Μεταλλευτικό Μουσείο στη Σέριφο ( 15 Φεβρουάριος, 2012 )
- Riverside Clubhouse ( 10 Μάρτιος, 2012 )
- (146.11) Πολυχώρος εστίασης και προώθησης μεσογειακής διατροφής στο μητροπολιτικό πάρκο Γουδή ( 05 Μάρτιος, 2012 )
- (149.11) Εργοστάσιο Γεωργιάδη: Μία πρόταση επέμβασης ( 11 Μάρτιος, 2012 )
- Αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για το Μουσείο Ενάλιων Αρχαιοτήτων (Προκήρυξη) ( 02 Ιούλιος, 2012 )
- (156.11) Αστικό πάρκο ( 22 Μάρτιος, 2012 )
- (158.11) Ανατρέποντας τη μη χρήση ( 26 Μάρτιος, 2012 )
- (168.11) Πολιτιστικό πάρκο στα ανενεργά λιγνιτορυχεία της Πτολεμαίδας ( 27 Σεπτέμβριος, 2012 )
- Νέο Μουσείο Μεταφορών της Γλασκώβης από τη Zaha Hadid ( 24 Απρίλιος, 2012 )
- Enzo Ferrari Museum ( 23 Απρίλιος, 2012 )
- (174.11) Αρχαιολογικό μουσείο Θεσπιών – επέκταση ( 24 Απρίλιος, 2012 )
- (178.11) Οινοποιείο στη Νεμέα ( 01 Μάιος, 2012 )
- (192.11) Παράσιτο στον Ελαιώνα ( 28 Μάιος, 2012 )
- Bunker 599 603 ( 06 Μάιος, 2012 )
- (188.11) Μουσείο Πόλης : Η περίπτωση της Αθήνας ( 20 Μάιος, 2012 )
- Σύγχρονες επεμβάσεις σε παλιά οινοποιεία ( 02 Μάιος, 2012 )
- Νέο Κέντρο Επισκεπτών του κάστρου της Χαϊδελβέργης ( 24 Μάιος, 2012 )
- Σε εκθεσιακό χώρο θα μετατραπεί υδροηλεκτρικός σταθμός ( 01 Ιούλιος, 2012 )
- Εργαστήρια Βιομηχανικής Κληρονομιάς 2012 - 2013 ( 05 Δεκέμβριος, 2012 )
- Το Νέο Μουσείο της Ακρόπολης. (Α' παρουσίαση) ( 04 Ιανουάριος, 2013 )
- Το «Ελληνικό Μάντσεστερ»: Το Ιστορικό Βιομηχανικό Απόθεμα του Πειραιά ( 02 Νοέμβριος, 2012 )
- Grand Egyptian Museum in Cairo ( 22 Ιανουάριος, 2013 )
- Ίχνη βιομηχανικής αρχιτεκτονικής της ιταλικής διοίκησης στα Δωδεκάνησα ( 01 Ιανουάριος, 2013 )
- Βιομηχανική κληρονομιά: αναβίωση και βιωσιμότητα ( 01 Φεβρουάριος, 2013 )
- Βιομηχανικό Μουσείο Φωταερίου ( 15 Μάιος, 2014 )
- (148.12) Μουσείο Guggenheim στο Ελσίνκι ( 22 Μάρτιος, 2013 )
- Βιομηχανικό τοπίο του Αλιβερίου ( 12 Μάιος, 2013 )
- (177.12) Νόησης. Διαδραστικό Μουσείο ( 20 Μάιος, 2013 )
- (179.12) Μνήμη και Αστικό Τοπίο: 2 καπναποθήκες ( 24 Μάιος, 2013 )
- Η βιομηχανική αρχαιολογία και ο επαναπροσδιορισμός του δημόσιου χώρου ( 19 Ιούνιος, 2013 )
- Νέο Μουσείο Ακρόπολης ( 18 Ιανουάριος, 2014 )
- Εθνικό Ναυτικό Μουσείο της Δανίας ( 28 Νοέμβριος, 2013 )
- (112.13) Νεώρια Χανίων ( 07 Νοέμβριος, 2013 )
- Περιήγηση στη βιομηχανική κληρονομιά της Καλαμάτας ( 02 Οκτώβριος, 2013 )
- (151.13) Eπαναπροσδιορίζοντας τα απομεινάρια ( 05 Απρίλιος, 2014 )
- (126.13) Κατάδυση στην Αλόννησο ( 23 Ιανουάριος, 2014 )
- (131.13) Μηχανισμός απορρύπανσης και παραγωγής ( 05 Φεβρουάριος, 2014 )
- (132.13) Ανάπλαση, Αποκατάσταση Ανενεργού Λατομείου με χωροθέτηση χρήσεων Τουρισμού, Αναψυχής και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ( 10 Φεβρουάριος, 2014 )
- (133.13) Λήθη, Μνήμη, Ανάδειξη ( 13 Φεβρουάριος, 2014 )
- (137.13) Πολιτιστικό κέντρο Γλυφάδας ( 23 Φεβρουάριος, 2014 )
- (101.14) Subterranea. Πάρκο Μνήμης στο κέντρο της Αθήνας ( 03 Απρίλιος, 2014 )
- 157.13 Μουσείο του Οδοντωτού στο φαράγγι του Βουραϊκού ( 18 Απρίλιος, 2014 )
- Πράσινες πολιτιστικές διαδρομές ( 15 Απρίλιος, 2014 )
- 102.14 Ανασχεδιάζοντας τη σιταποθήκη των Μύλων Αλλατίνη ( 09 Μάιος, 2014 )
- 202.13 Αναδομώντας το Bιομηχανικό Τοπίο ( 19 Ιούλιος, 2014 )
- BACAM ( 06 Σεπτέμβριος, 2014 )
- Αμήχανη πόλη ( 29 Οκτώβριος, 2014 )
- 117.14 inte[R]outes ( 11 Δεκέμβριος, 2014 )
- 133.14 Λατομεία ΛΑΤΟ και ΚΕΚΡΩΨ: ένας περίπατος στο υπολειμματικό τοπίο ( 28 Ιανουάριος, 2015 )
- 138.14 Ο.Τ.10. Print your Utopia ( 07 Φεβρουάριος, 2015 )
- 178.14 Επεμβαίνοντας στο βιομηχανικό και αρχαιολογικό τοπίο της Ρόδου, ο αλευρόμυλος SAMICA ( 03 Απρίλιος, 2015 )
- 206.14 Μεταβάσεις ( 16 Μάιος, 2015 )
- 217.14 Αποκατάσταση και επανάχρηση της καπναποθήκης Παπαπέτρου στο Αγρίνιο ( 30 Μάιος, 2015 )
- 107.15 Κέντρο αποκατάστασης αναπήρων στην πρώην χαρτοποιία Αιγίου ( 12 Αύγουστος, 2015 )
- Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Νικήτης ( 17 Φεβρουάριος, 2017 )
- 1977-2017, Σκηνές από ένα καλλιτεχνικό έπος ( 21 Φεβρουάριος, 2017 )
- Η αρχιτεκτονική του Μουσείου Μαστίχας ( 01 Μάρτιος, 2017 )