ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ
2009-10
08 Φεβρουάριος, 2011
(162) Νέα θεατρική σκηνή Πειραιά
Στο ανενεργό πλέον εργοστάσιο της ΑΖΕΛ, στην είσοδο της πόλης του Πειραιά επιλέγουμε να χωροθετηθεί ένα συγκρότημα θεατρικών λειτουργιών.
Φοιτητές : Βασιλείου Ευρυκλεία, Περέλα Άννα, Φράγκος Αλέξανδρος
Υπεύθυνος καθηγητής : Παπαϊωάννου Τ.
Σύμβουλος κτηριολογίας - ακουστικής : Τιμαγένης Θ.
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, Αθήνα
Ημερομηνία παρουσίασης : 05/07/2010
Στο ανενεργό πλέον εργοστάσιο της ΑΖΕΛ, στην είσοδο της πόλης του Πειραιά επιλέγουμε να χωροθετηθεί ένα συγκρότημα θεατρικών λειτουργιών. Βασικά συνθετικά στοιχεία είναι οι 2 όγκοι των θεατρικών σκηνών, το ισχυρό μέτωπο στην Ομηρίδου Σκυλίτση, και η ενιαία χειρονομία κάλυψης εν τομή.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Βάσει πολεοδομικής ανάλυσης προσεγγίζουμε την συμβολή των αξόνων Ομηρίδου Σκυλίτση / Γρηγορίου Λαμπράκη / Πειραιώς, το σημείο κόμβος εισόδου και εξόδου στον Πειραιά. Στο σημείο αυτό βρίσκεται η βιομηχανία παραγωγής αμυλογλυκόζης και ζυμών αρτοποιίας ΑΖΕΛ της οποίας η λειτουργία διακόπηκε οριστικά το 1997.
Σήμερα αποτελεί ένα ανενεργό κτηριακό κέλυφος με ουσιαστικά προβλήματα φθοράς και ασυνέχειας μεταξύ των επιμέρους κτηρίων. Για το λόγο αυτό προέκυψε και η απόφαση διατήρησης ενός μικρού τμήματος αυτών (συγκεκριμένα των σιλό αραβοσίτου) και όχι ολόκληρου του βιομηχανικού συγκροτήματος.
Εκεί ακριβώς επιλέγουμε να χωροθετηθεί χρήση με πολιτιστικό χαρακτήρα και συγκεκριμένα θέατρο.
Πρόκειται για ένα συγκρότημα δύο σκηνών χωρητικότητας 970 θέσεων και 100 αντίστοιχα.
Τόσο η μεγάλη σκηνή όσο και η δεύτερη [πειραματική - black box] συνοδεύονται από τις ανάλογες βοηθητικές λειτουργίες που εξυπηρετούν συντελεστές και θεατές ενώ όλα αυτά εκτονώνονται σε έναν ενιαίο υπαίθριο χώρο που ήταν βασική αρχική επιλογή.
Επίσης βασική απόφαση ήταν εξαρχής οι δυο σκηνές να μην ενσωματωθούν σε ενιαίο κτηριακό συσσωμάτωμα.
Κατά συνέπεια στην τελική επίλυση προέκυψε η ανάγκη μιας ενιαίας χειρονομίας εν τομή και συγκεκριμένα μια ενιαία κάλυψη.
Μέσω της κάλυψης επιτυγχάνεται ο διάλογος μεταξύ των νέων όγκων και του υπάρχοντος κελύφους.
Τέλος σημαντικό στοιχείο αποτέλεσε το μέτωπο της Ομηρίδου Σκυλίτση όπου μέσω του καμπύλου χειρισμού προέκυψε η ένωση των δυο σκηνών και των βοηθητικών τους λειτουργιών ουσιαστικά σε κάτοψη.
Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.
Σχετικές Δημοσιεύσεις:
- Αρχιτεκτονικός και θεατρικός φωτισμός ( 23 Αύγουστος, 2006 )
- Συγκρότημα κινηματογράφων ‘ΤΕΧΝΟΠΟΛΙΣ’ στο Ηράκλειο Κρήτης ( 28 Μάιος, 2010 )
- Πολυχώρος “ΘΕΑΤΡΟΝ” ( 22 Μάρτιος, 2010 )
- Τμήμα θεατρικών σπουδών στην πανεπιστημιούπολη Αθηνών ( 01 Απρίλιος, 2008 )
- Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου ( 02 Ιούλιος, 2006 )
- (152) «Υπαίθριο θέατρο στην Αίγινα» ( 27 Ιανουάριος, 2011 )
- Θέατρο Μήτρα ( 17 Ιούλιος, 2014 )
- 77 Theatre ( 07 Ιούλιος, 2015 )
- 162.14 Επιπλέον Θέατρο ( 13 Μάρτιος, 2015 )