ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

2009-10

(253) Κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεοφορείων στον Ελαιώνα - Βοτανικό

26 Απρίλιος, 2011

(253) Κεντρικός σταθμός υπεραστικών λεοφορείων στον Ελαιώνα - Βοτανικό

Η μελέτη των ΚΣΥΛ προϋποθέτει μελέτη της περιοχής στο σύνολο της και όχι μερική ανάπλασή της, καθώς πρόκειται να γίνει πόλος έλξης εκατοντάδων επισκεπτών και σημείο αναφοράς για την πόλη.

English version


Φοιτητές: Χαράλαμπος Τριάντος, Χολή Ερατώ
Υπέυθυνος καθηγητής: Παπαλεξόπουλος Δημήτριος
Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών Ε.Μ.Π
Ημερομηνία παρουσίασης : 29-04-2009

 

diplomatiki.246.2011.02.jpg
Σκίστα αρχικής ιδέας.

 

Η μελέτη των ΚΣΥΛ προϋποθέτει μελέτη της περιοχής στο σύνολο της και όχι μερική ανάπλασή της, καθώς πρόκειται να γίνει πόλος έλξης εκατοντάδων επισκεπτών και σημείο αναφοράς για την πόλη.

Η σχεδιαστική πρόταση επιδιώκει να προσφέρει συνδυαστικά στο κοινωνικό σύνολο, αλλά και στο περιβάλλον. Η οργάνωση, η μορφή και οι λειτουργίες πληρούν τις απαιτήσεις ενός σύγχρονου σταθμού υπεραστικών λεωφορείων, με έμφαση στη γραμμικότητα του χώρου, στις ξεκάθαρες κινήσεις των πεζών και των οχημάτων, στην εύκολη προσβασιμότητα και στις ευανάγνωστες λειτουργίες. Τα εκδοτήρια κάθε νομού έχουν τοποθετηθεί σε άμεση σχέση με τον χώρο αναχώρησης του αντίστοιχου λεωφορείου. Έτσι, η  πρόσβαση και η εξυπηρέτηση των επιβατών είναι πιο εύκολη και πιο γρήγορη (σύστημα kiss and ride).

Παράλληλα, η διαμόρφωση χώρου πρασίνου σε όλη την έκταση της οροφής προσφέρει μια θετική ανατροφοδότηση (feedback) στην πόλη. Από την είσοδο του κτιρίου ξεκινούν λωρίδες πρασίνου, οι οποίες αναδιπλώμενες στον χώρο μπλέκονται με τις εμπορικές χρήσεις της πρώτης στάθμης και φτάνουν εώς τη στάθμη των 20 περίπου μέτρων. Ο χώρος αυτός του πρασίνου λειτουργεί σαν ένα μεγάλο πάρκο με πλατώματα και χώρους στάσης, τοπικού και υπερτοπικού χαρακτήρα. Προσδίδει στο κτίριο οικολογικά χαρακτηριστικά, εξαλείφοντας μέρος των ρύπων που αυτό εκπέμπει προς το περιβάλλον και λειτουργεί σαν πνεύμονας πρασίνου για όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής.

 

diplomatiki.246.2011.03.jpg
Κίνησεις οχημάτων. Τη καντρική ιδέα την χαρακτηρίζει ενας νοητός επιμήκης άξονας ο οποίος ειναι τοποθετημένος κάθετα στον νοητό άξονα του στατικού φορέα του αμαξοστασίου που βρίσκεται στο κάτω επίπεδο. Οι κινήσεις των οχημάτων ήταν καθοριστικές για τη δημιουργία αυτού του άξονα. Δύο πεταλοειδής διαδρομές τοποθετημένες αντιθετα, και μπαίνοντας η μία μέσα στην άλλη χωρίς να τέμνονται, δημιουργούν αυτόν τον άξονα ,εξασφαλίζοντας ολες τις κινήσεις που απαιτούν οι λειτουργίες των ΚΣΥΛ. Κατά μήκος αυτού του άξονα είναι τοποθετημένεςγραμμικά στο χώρο και σε επίπεδα όλες οι λειτουργίες των ΚΣΥΛ. Κάτω από τις αναδιπλώμενες στο χώρο λωρίδες βρίσκονται ο χώρος κίνησης και στάσης των ΚΤΕΛ, ενώ δεξιά και αριστερά είναι ο χώρος κίνησης των πεζών και τα εκδοτήρια εισητηρίων.

 

diplomatiki.246.2011.04.jpg
Διάγραμμα χρήσεων.

 

diplomatiki.246.2011.05.jpg
Φωτορεαλιστική απεικόνιση.

 

diplomatiki.246.2011.06.jpg
Φωτορεαλιστική απεικόνιση.

 

diplomatiki.246.2011.07.jpg
Κάτοψη ισογείου, Κάτοψη επιπέδου Α

 

diplomatiki.246.2011.08.jpg
Κάτοψη επιπέδου Β, άνοψη.

 

diplomatiki.246.2011.09.jpg
Τομές. Φωτορεαλιστική απεικόνιση εσωτερικών χώρων.

 

diplomatiki.246.2011.10.jpg
Οικοδομικές λεπτομέρειες.

 

Διπλωματικές & Ερευνητικές Εργασίες - Το greekarchitects.gr, προτείνει μια  θεματική ενότητα, στην οποία παρουσιάζονται πτυχιακές ή ερευνητικές εργασίες φοιτητών από σχολές πολυτεχνείων της Ελλάδας και του εξωτερικού. Οι ενδιαφερόμενοι /νες μπορούν να μας στείλουν την διπλωματική τους εργασία.

 

Share |

Σχετικές Δημοσιεύσεις:

 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital