ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΕΣ

Συμμετοχες 2015

125.15 Περιβάλλοντα ερωτισμού

06 Νοέμβριος, 2015

125.15 Περιβάλλοντα ερωτισμού

Χωρικές διερευνήσεις του ερωτισμού.Cry

Φοιτήτρια : Μαρίλια Καίσαρ
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
Επιβλέποντες: Αλεξοπούλου Α. , Φράγκος Δ.
Ημερομηνία παρουσίασης : 26.2.2015

Η παρακάτω διπλωματική εργασία είναι μια εκτενής διερεύνηση για το τρόπο με τον οποίο ο χώρος και ο ερωτισμός σχετίζονται και διενεργούν μεταξύ τους. Μπορεί ένας χώρος να αποκαλεστεί ερωτικός ; Μπορούν αρχιτεκτονικές χειρονομίες να ξυπνήσουν τον ερωτισμό μέσα στων άνθρωπο.

"Ο ερωτισμός είναι το πρόβλημα των προβλημάτων. Ο άνθρωπος σαν ζώο ερωτικό είναι ένα πρόβλημα για τον ίδιο του τον εαυτό. Ο ερωτισμός είναι μέσα μας ένα προβληματικό μέρος. Ο ειδικός δεν είναι ποτέ στο μέτρο του ερωτισμού. Μεταξύ όλων των προβλημάτων, ο ερωτισμός είναι το πιο μυστηριώδες, το πιο γενικό, το πιο παραμερισμένο. Γιαυτόν που δεν μπορεί να υπεκφύγει , γιαυτόν που η ζωή του ανοίγεται στον πλεονασμό, ο ερωτισμός είναι κατ' εξαίρεση το προσωπικό πρόβλημα. Και ταυτόχρονα κατ'εξαίρεση ειναί το οικουμενίκο πρόβλημα. Η ερωτική στιγμή είναι επίσης η πιο έντονη. Έτσι τοποθετείται στη κορυφή του ανθρωπίνου πνεύματος και παράλληλα μια ερώτηση περί ερωτισμού γίνεται φιλοσοφική. Η υπέρτατη φιλοσοφική ερώτηση συμπίπτει με τη κορυφή του ερωτισμού."

Περι ερωτισμού-Τζώρτζ Μπωταίγ
Αυτή η διπλωματική εργασία προσπαθεί να απαντήσει στο πρόβλημα του ερωτισμού μέσα από χειρισμούς του χώρου.

Για τον προσδιορισμό της έννοιας του ερωτικού χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ερεθίσματα κυρίως λογοτεχνικά και κινηματογραφικά, ενώ σε όλη την πορεία της διπλωματικής χρησιμοποιήθηκε ως μορφή έκφρασης ιδεών και συγκεντρώσης πρώτης ύλης το βίντεο.

Πρωταρχικά στην πορεία της διπλωματικής έγινε μια απόπειρα καθορισμού των τρόπων με τους οποίους ο ερωτισμός και ο χώρος συνδέονται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους , με τη βοήθεια 7 κολλάζ-mental maps , που δημιουργήθηκαν απο ένα αρχείο συλλογής εικόνων που σχετίζονται με το ερωτικό.

Οι 7 κατηγορίες θεσπίστηκαν ως εξής: ερωτισμός της φύσης, ερωτικές ουτοπίες εμπνευσμένες από τα γεννητικά όργανα , ερωτισμός των ορίων,ερωτισμός του θανάτου, ερωτισμός του θεάματος , ερωτισμός των αισθήσεων και ο ερωτισμός της μάσκας και του πέπλου.

 

Από τις 7 παραπάνω κατηγορίες επιλέχτηκαν οι τρεις με το μεγαλύτερο χωρικό ενδιαφέρον, που αφού προσδιορίστηκαν ως χωρικά concept,τοποθετήθηκαν σε τρία μέρη στη πόλη της Θεσσαλονίκης.

Η πρώτη κατηγορία ήταν ο ερωτισμός της φύσης. Μετά απο εκτενή έρευνα , χρησιμοποιήθηκε η έννοια του λαβύρινθου. Εν τέλη σχεδιάστηκε ένας ερωτικός λαβύρινθος μέσα στο δάσος του Σείχ Σου, εμπνευσμένος απο τους μεσαιωνικούς λαβυρίνθους της αγάπης και τον θρύλο του Μινώταυρου.

 

 

Η δεύτερη κατηγορία, ο ερωτισμός της μάσκας και του πέπλου τοποθετήθηκε στο πρώην ερωτικό ξενοδοχείο Άριστον. Ο επισκέπτης βιώνει μια ανοδική πορεία με στόχο την απελευθέρωση , παίρνοντας από διαφορετικά περιβάλλοντα στη πορεία του. Ο κάθε όροφος που συναντά στη διαδρομή του ο επισκέπτης ικανοποιεί μια διαφορετική ανάγκη( απώλεια ελέγχου, χαλάρωση, παιχνίδι, κάθαρση, ευδαιμονία των αισθήσεων, ολοκλήρωση , ερωτικός επίλογος) με στόχο την απελευθέρωση του ατόμου από τις κοινωνικές δομές προκειμένου να αφεθεί στον ερωτισμό.

 

 

Η τρίτη κατηγορία , ο ερωτισμός των αισθήσεων, φιλοξενείται στον 5ο όροφο του κτιρίου των Παραπληγικών ,ενός εγκαταλελειμμένου κτιρίου φάντασμα από μπετό που βρίσκεται στο Αριστοτέλειο.

Μια φουσκωτή κατασκευή από πλαστικό, μαλακή και αισθησιακή ελίσσεται ανάμεσα στις κολώνες από μπετόν του κρύου και εγκαταλελειμμένου κτιρίου, δημιουργώντας μια αισθησιακή πορεία στο εσωτερικό της. Ο επισκέπτης περνάει μέσα από μια ποικιλία διαφορετικών χώρων, που στόχο έχουν να προκαλέσουν και να ενεργοποιήσουν τα αισθητήρια όργανα του. Ταυτόχρονα αντιλαμβάνεται τον περίγυρο του μέσα από το πρίσμα της κόκκινης κατασκευής.

 

 

 

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital