ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ

20 Μάιος, 2014

Ιπτάμενες ανεμοτουρμπίνες για αιολική ενέργεια

Την πρώτη εμπορικά διαθέσιμη ιπτάμενη ανεμοτουρμπίνα παραγωγής αιολικής ενέργειας ανέπτυξε η Altaeros Energies, μία startup που δημιουργήθηκε από αποφοίτους του ΜΙΤ.

 

Ειδικότερα, η συγκεκριμένη τουρμπίνα χρησιμοποιεί ένα «κέλυφος» γεμάτο από ήλιο για να ανεβεί σε ύψος ουρανοξύστη και εκεί να αξιοποιεί για την παραγωγή ενέργειας τους ισχυρούς ανέμους.
Το σύστημα - Buoyant Air Turbine (BAT)- σύντομα πρόκειται να αρχίσει να χρησιμοποιείται στην Αλάσκα και είναι ικανό να παράξει τη διπλή ενέργεια από ό,τι αντίστοιχες τουρμπίνες που τοποθετούνται σε πύργους.
Το φουσκωτό «κέλυφος» είναι κατασκευασμένο από το υλικό που χρησιμοποιείται σε πανιά και αερόστατα, και αιωρείται σε ύψος 1.000 με 2.000 ποδών (300-600 μέτρων) πάνω από το έδαφος, όπου οι άνεμοι είναι πέντε με οκτώ φορές ισχυρότεροι και πιο συνεχείς σε σχέση με αυτούς που αξιοποιούν οι τουρμπίνες σε πύργους (100-300 ποδών). Το ΒΑΤ είναι προσδεδεμένο με ειδικούς «κάβους» σε έναν περιστρεφόμενο σταθμό εδάφους και το υψόμετρό του ρυθμίζεται αυτόματα έτσι ώστε πάντα να χρησιμοποιούνται οι ισχυρότεροι άνεμοι. Η ενέργεια που παράγεται από την τουρμπίνα μεταδίδεται μέσω των κάβων στον σταθμό πριν διοχετευθεί στα δίκτυα ηλεκτροδότησης.

Μέσα στο 2015 το ΒΑΤ θα δοκιμαστεί όσον αφορά στην τροφοδοσία μικροδικτύων σε μία περιοχή νότια του Φέρμπανκς της Αλάσκας, σε μία δεκαοκτάμηνη δοκιμή που χρηματοδοτείται από την Alaska Energy Authority. Οι κάτοικοι της αγροτικής Αλάσκας βασίζονται σε γεννήτριες βενζίνης και ντίζελ για ενέργεια, κόστους ενός δολαρίου ανά κιλοβατώρα. Το ΒΑΤ σκοπεύει να μειώσει το κόστος αυτό στα 18 σεντς, σύμφωνα με τους ιδρυτές της εταιρείας.

 

 

Ωστόσο, παρά τις επιδόσεις του, το ΒΑΤ δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τις «συμβατικές», τοποθετημένες σε πύργους, ανεμοτουρμπίνες, αλλά να φέρει την αιολική ενέργεια σε απομακρυσμένες περιοχές, όπου η ανέγερση πύργων δεν είναι πρακτικά ή οικονομικά δυνατή. Η κατασκευή κανονικών ανεμοτουρμπινών απαιτεί τόνους τσιμέντου και τη χρήση γερανών, που κάποιες φορές είναι δύσκολο να μεταφερθούν. Το ΒΑΤ πακετάρεται σε δύο κοντέινερ μέσου μεγέθους και μπορεί να φουσκωθεί και να ανυψωθεί μόνο του στον αέρα.
Σημεία όπου το σύστημα θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί είναι εγκαταστάσεις που χρησιμοποιούν ενέργεια από μεγάλους κινητήρες ντίζελ, όπως στρατιωτικές βάσεις ή βιομηχανικές εγκαταστάσεις, καθώς και νησιωτικές και αγροτικές κοινότητες στη Χαβάη, τον βόρειο Καναδά, την Ινδία, τη Βραζιλία και την Αυστραλία. Επίσης θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και σε περιοχές που έχουν πληγεί από καταστροφές.

Το ΒΑΤ δεν επηρεάζεται από βροχή ή χιόνι, και μπορεί να διαχειριστεί ανέμους άνω των 100 μιλίων ανά ώρα - ωστόσο, στην περίπτωση πολύ έντονης κακοκαιρίας ή σπασίματος κάποιου κάβου, προσγειώνεται αυτόματα. Επίσης, ως εξελιγμένη ιπτάμενη πλατφόρμα - αερόστατο, μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την ανύψωση επιπλέον φορτίων, όπως μετεωρολογικών σταθμών, εξοπλισμού παρακολούθησης, ή τεχνολογίας Wi-Fi για κάλυψη απομακρυσμένων περιοχών με ασύρματο Ίντερνετ.

naftemporiki.gr

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital