ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
20 Νοέμβριος, 2008
Επενδύσεις σε κατοικίες με «ταυτότητα» για ειδικό κοινό
Οι αγοραστές με «χαρακτήρα» είναι πλέον ο στόχος των κατασκευαστών
Η εξειδίκευση και η δυνατότητα να απευθυνθούν σε όλο και πιο συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό φαίνεται να είναι οι νέες προτεραιότητες των εταιρειών ανάπτυξης κατοικιών. Οι δύσκολες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στην αγορά κατοικίας ωθούν πλέον σε πιο σύνθετες μορφές ανάπτυξης, ικανές να προσελκύσουν πιο ειδικό κοινό με σαφώς περισσότερες απαιτήσεις, αλλά και χρήματα προς διάθεση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα της νέας τάσης είναι η νέα επένδυση του ομίλου Μαμιδάκη στον Βοτανικό, ύψους 18 εκατ. ευρώ. Το Athinais Tower Lofts, η κατασκευή του οποίου έχει ξεκινήσει από τον περασμένο Μάιο, θα περιλαμβάνει 72 διώροφες κατοικίες μεγέθους 90-270 τ.μ. με τις περισσότερες από αυτές να διαθέτουν ιδιωτική πισίνα και θέα προς την Ακρόπολη και τον Λυκαβηττό, ενώ θα διατίθενται πλήρως επιπλωμένες. Το συγκρότημα θα διαθέτει, επίσης, χώρους ψυχαγωγίας (π.χ. κινηματογράφο), business centre, γυμναστήριο, μια μεγάλη πισίνα και roof garden εστιατόριο, μια σειρά υπηρεσιών (φύλαξη, room service, catering κ.ά.) που θα απευθύνονται αποκλειστικά στους ενοίκους του, καθώς και τον πρώτο κάθετο κήπο της Αθήνας. Οπως αναφέρει η κ. Μίνα Χαρμπαλή, αντιπρόεδρος του Συλλόγου Μεσιτών Αθηνών-Αττικής, «το νέο αυτό συγκρότημα που αποτελεί κάτι εντελώς καινοτόμο για την ελληνική αγορά, θα απευθυνθεί σε στελέχη εταιρειών, αλλά και ξένους που εργάζονται στην Αθήνα, προσφέροντας σειρά από υπηρεσίες στους ενοίκους. Στόχος είναι να εκμεταλλευτεί την ανάγκη πολλών εργαζομένων στο κέντρο να διαθέτουν κάποιο σπίτι στο κέντρο της πόλης, κοντά στο γραφείο».
Στο πλαίσιο αυτό, όλος ο άξονας του ιστορικού κέντρου (π.χ. Κεραμεικός, Μεταξουργείο, Γκάζι και Βοτανικός) αποτελεί σημείο αναφοράς για τις νέες τάσεις στην αγορά. Εκεί αναπτύχθηκε η νέα «μόδα» με τα lofts, που βρίσκουν εύκολα αγοραστές ακόμα και σήμερα με τις τιμές να διαμορφώνονται μεταξύ 3.500 και 4.000 ευρώ/τ.μ. Μίνιμαλ αισθητική και βιομηχανικό ντιζάιν με μεγάλους ενιαίους χώρους, ελάχιστα χωριστά δωμάτια και ευρεία χρήση του μέταλλου και του ξύλου καθορίζουν τον χαρακτήρα αυτών των κατοικιών. Παλαιά βιομηχανικά κτίρια, βιοτεχνίες και αποθήκες αποτελούν την «πρώτη ύλη» των κατασκευαστών. Οσον αφορά το αγοραστικό κοινό, σε ποσοστό 90% αποτελείται από μέλη της καλλιτεχνικής κοινότητας.
Οχι τυχαία λοιπόν και η ΓΕΚ επέλεξε να προσφέρει κάτι διαφορετικό στο Μεταξουργείο (Μυλλέρου), όπου ανέπτυξε συγκρότημα 41 κατοικιών. Εχοντας ήδη πωλήσει περί το 50% αυτών με τιμές της τάξεως των 4.000 ευρώ/τ.μ., το νέο συγκρότημα επιχειρεί να ξεχωρίσει σχεδιαστικά. Αλλωστε, η εταιρεία πραγματοποίησε αρχιτεκτονικό διαγωνισμό με την συμμετοχή 102 γραφείων. «Είναι σαφές ότι οι αγοραστικές ανάγκες έχουν διαφοροποιηθεί. Οι προσβάσεις και οι ανάγκες κάθε περιοχής θα πρέπει να διαμορφώνουν ανάλογα και τον τύπο των κατοικιών που κατασκευάζονται, δείγμα ότι οι τεχνικές προώθησης (μάρκετινγκ) διεισδύουν όλο και περισσότερο στην αγορά κατοικίας» αναφέρει η κ. Χαρμπαλή.
Του Νικου Χ. Ρουσανογλου