ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Πιλοτική εφαρμογή λεωφορείων χωρίς οδηγό

11 Δεκέμβριος, 2014

Πιλοτική εφαρμογή λεωφορείων χωρίς οδηγό

Το Λεωφορείο Αστικού Τύπου χωρίς οδηγό επιβάλλεται να διαθέτει κατάλληλους μηχανισμούς και αυτόματα συστήματα, τα οποία εξασφαλίζουν συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης, αντίστοιχη με όχημα

Ανοίγει ο δρόμος για την πιλοτική κυκλοφορία λεωφορείων χωρίς οδηγό στην Ελλάδα, με νομοσχέδιο που συζητείται στη Βουλή. Πρόκειται για διάταξη που έχει περιληφθεί σε νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και παρέχει τη δυνατότητα να τεθεί πιλοτικά, και για ορισμένο χρονικό διάστημα σε κυκλοφορία λεωφορείο χωρίς τη φυσική παρουσία οδηγού επί του οχήματος.

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση της συγκεκριμένης διάταξης, η τεχνολογική πρόοδος επιτρέπει πλέον την ασφαλή για δημόσια κυκλοφορία λειτουργία τέτοιων οχημάτων, τα οποία πέραν των μηχανισμών, εξαρτημάτων και συσκευών που φέρουν όλα τα οχήματα της αντίστοιχης κατηγορίας, είναι εφοδιασμένα με έξυπνα συστήματα χειρισμού (ITS)». Σε κάθε περίπτωση προβλέπεται η λειτουργία εξ αποστάσεως ειδικού Κέντρου Ελέγχου, με παρουσία χειριστή, ο οποίος επιβάλλεται να βρίσκεται καθ ́ όλη τη διάρκεια λειτουργίας του οχήματος στο Κέντρο Ελέγχου. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για την ασφάλεια όλων των χρηστών της οδού, καθώς η θέση σε κυκλοφορία των «οχημάτων χωρίς οδηγό», υπόκειται σε σειρά διαδικαστικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων, όπως είναι η κατάρτιση και έγκριση ειδικής κυκλοφοριακής μελέτης.

Παράλληλα λαμβάνεται ειδική μέριμνα για τη διασφάλιση αυξημένου επιπέδου οδικής ασφάλειας με τη διαμόρφωση ειδικού περιβάλλοντος κυκλοφορίας, το οποίο περιλαμβάνει την παρακολούθηση, τόσο του οχήματος, όσο και της οδού μέσω καμερών. Ο υφυπουργός Υποδομών Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε ότι «η κυκλοφορία των λεωφορείων χωρίς οδηγό βρίσκεται σε πιλοτικό στάδιο και η χώρα μας επελέγη για την εφαρμογή του προγράμματος σε πραγματικές συνθήκες».

Σύμφωνα με τις διατάξεις του νομοσχεδίου, «το Λεωφορείο Αστικού Τύπου χωρίς οδηγό επιβάλλεται να διαθέτει κατάλληλους μηχανισμούς και αυτόματα συστήματα, τα οποία εξασφαλίζουν συμπεριφορά κίνησης, πέδησης και ακινητοποίησης, αντίστοιχη με όχημα, το οποίο χειρίζεται οδηγός».

tee.gr

 

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital