ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
13 Ιανουάριος, 2015
Προχωράει η κατασκευή της επέκτασης προς Καλαμαριά
Το Μετρό Θεσσαλονίκης από τη μια είναι έργο φάντασμα και από την άλλη, έργο υπαρκτό, αφού η πρώτη του επέκταση προς Καλαμαριά κατασκευάζεται κανονικότατα και όπως φαίνεται θα ολοκληρωθεί πριν τη βασική γραμμή.
Ενόσω άπαντες περιμένουν να δούνε που θα καταλήξει η αντιπαράθεση μεταξύ Αττικό Μετρό Α.Ε. και αναδόχου της βασικής γραμμής, το έργο για Καλαμαριά προχωράει και μάλιστα όπως πληροφορείται η Voria.gr, αφού εντός του Ιανουαρίου, ρυθμιστούν κάποιες εκκρεμότητες που αφορούν το άνοιγμα νέων εργοταξίων, το Φεβρουάριο θα αρχίσουν να κατασκευάζονται δύο ακόμη σταθμοί, στη «Νομαρχία» και την «Καλαμαριά», ενώ στο φούλ θα δουλεύονται επίσης η Διασταύρωση του σταθμού «Νομαρχία» και ο σταθμός «Νέα Κρήνη».
Για να αρχίσει η κατασκευή του σταθμού «Νομαρχία», έχει τελειώσει τη δουλειά της η ....μικροποντικίνα «Κατερίνα», το μίνι tbm, που χρησιμοποιήθηκε για τις παρακάμψεις αγωγών και για να μη διαταραχτεί η κυκλοφορία των οχημάτων επι της Βασ. Όλγας.
Υπενθυμίζεται οτι η επέκταση προς Καλαμαριά, μήκους 4,78 χλμ., έχει πέντε σταθμούς, τους «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Σε τμήμα του σταθμού «Μίκρα», σε αυτό που έχουν γίνει οι απαλλοτριώσεις, γίνονται εργασίες, ενώ στις αρχές του καλοκαιριού του 2014 άρχισε η κατασκευή και του σταθμού «Νέα Κρήνη».
Από τους πέντε σταθμούς της επέκτασης, αυτός στον οποίο δεν έχουν προχωρήσει εργασίες είναι της «Αρετσούς», στη συμβολή των οδών Πόντου και Αγίου Νικολάου και αυτό επειδή δεν έχουν προχωρήσει οι απαλλοτριώσεις. Ελπίζεται ότι μετά τη συζητήση του θέματος στο δικαστήριο, στις 20/4/2015 θα υπάρξει πρόοδος.
Οι απαλλοτριώσεις για την κτήση γης, είναι διαδικασίες που συχνά αποδεικνύονται πολύ χρονοβόρες. Να σημειωθεί ότι μόλις πρόσφατα βγήκε η τιμή μονάδας για την έκταση των 300 μέτρων, στην οποία θα γίνει το cut&cover του σταθμού «Νέα Ελβετία»(με κατεύθυνση προς αμαξοστάσιο) της βασικής γραμμής, παρότι η συζήτηση στο δικαστήριο έγινε πριν οκτώ μήνες, στις αρχές Απριλίου 2014.
Ενόσω λοιπόν παρακολουθούμε τις εξελίξεις στην επέκταση προς Καλαμαριά, βρισκόμαστε και σε αναμονή για να δούμε εάν ο ανάδοχος του έργου της βασικής γραμμής θα καταθέσει ένσταση στο δ.σ. της Αττικό Μετρό Α.Ε., επειδή η εταιρεία απέρριψε το αίτημά του για διάλυση της σύμβασης. Περιθώριο χρόνου για την κατάθεση της ένστασης έχει ο ανάδοχος μέχρι τις 15 Ιανουαρίου.
voria.gr