ΤΕΧΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ

ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

Υπέρ του μέτρου της Ελεγχόμενης Στάθμευσης το ΤΕΕ

13 Σεπτέμβριος, 2009

Υπέρ του μέτρου της Ελεγχόμενης Στάθμευσης το ΤΕΕ

... αλλά με προϋποθέσεις ΟΧΙ στην «δωρεάν στάθμευση» των επαγγελματικών οχημάτων.

Θετική κρίνει την επέκταση του μέτρου της ελεγχόμενης στάθμευσης στο κέντρο της Αθήνας το ΤΕΕ και μάλιστα, όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του Γιάννης Αλαβάνος, θα ήταν σκόπιμο να επεκταθεί περαιτέρω και σε περιοχές, πέρα από το κέντρο, όπως στο Κουκάκι, Μακρυγιάννη, Ν. Κόσμο, Μετς, Στάδιο, Ριζάρη, Παγκράτι, Κυψέλη, Πατησίων κλπ, περιοχές οι οποίες δέχονται πιέσεις στάθμευσης από επισκέπτες και στις οποίες θα πρέπει να εξυπηρετηθούν κατά προτεραιότητα οι κάτοικοι, ώστε να μην εκδιωχθεί η χρήση κατοικίας, η οποία απειλείται να εκδιωχθεί από αυτές λόγω ανάπτυξης άλλων χρήσεων.

Απαντώντας στην επιστολή του Αντιδημάρχου Βασίλη Κορομάντζου, με την οποία κοινοποιήθηκε στο ΤΕΕ το σχέδιο κανονιστικής απόφασης για την επέκταση του συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης σε περιοχές του Δήμου Αθηναίων, καθώς και αλλαγών και συμπληρώσεων στο ήδη εφαρμοζόμενο σύστημα, ο πρόεδρος του ΤΕΕ υπογραμμίζει ότι «το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης αποτελεί μια παρέμβαση στη χρήση και διαχείριση του δημόσιου χώρου, η οποία έχει συνήθως θετικά αποτελέσματα, ιδίως όταν συμπληρώνεται από μέτρα πιο ολοκληρωμένης πολιτικής. Ειδικά για την Αθήνα, τόσο το ΡΣΑ (Ρυθμιστικό Σχέδιο) όσο και το ΓΠΣ (Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο) του Δήμου, υποδεικνύουν τέτοιες ολοκληρωμένες πολιτικές,  οι οποίες συνοπτικά  περιλαμβάνουν συνδυασμό της πολιτικής στάθμευσης με:

• πολιτική μεταφορών με στόχο την αποτροπή προσέλευσης του ΙΧ σε κεντρικές περιοχές και την προώθηση των ΜΜΜ.

• πολιτική αναπλάσεων με στόχο την απελευθέρωση του δημόσιου χώρου προς όφελος των πεζών, ανάπτυξη ποδηλατοδρόμων, ενίσχυση της κατοικίας και ανασυγκρότηση των γειτονιών (με αντίστοιχη πολιτική ελέγχου των χρήσεων γης και κατασκευής κτιρίων στάθμευσης  με τιμολογιακή πολιτική που θα εξυπηρετεί την επιδιωκόμενη χρήση)».

Ο κ. Αλαβάνος επισημαίνει πάντως ότι το σχέδιο της επέκτασης του μέτρου δεν συνοδεύεται – ως θα έπρεπε – από τη μελέτη αξιολόγησης της έως σήμερα εφαρμογής, για να εξαχθούν τα απαραίτητα συμπεράσματα.

Ο πρόεδρος του ΤΕΕ, στην επιστολή του προς τον Δήμο Αθηναίων, θέτει με έμφαση και το ζήτημα της στάθμευσης επαγγελματικών οχημάτων παρά την οδό και παρά το νόμο,  ιδίως οχημάτων μεγάλου μεγέθους (φορτηγά, λεωφορεία κ.α.).

Είναι ανάγκη να μελετηθεί άμεσα και να ληφθούν ειδικά μέτρα, είτε στην κατεύθυνση της λήψης νέων μέτρων, είτε ως προς την αστυνόμευση και την αποτροπή καταστρατήγησης των διατάξεων που ισχύουν. Άλλωστε, επισημαίνει ο κ. Αλαβάνος, τα επαγγελματικά οχήματα έχουν υποχρέωση να διαθέτουν ιδιωτικές θέσεις στάθμευσης.

Ως ακραίο παράδειγμα αυτού του προβλήματος, αναφέρεται συγκεκριμένα, η επί 24ώρου βάσης στάθμευση των τουριστικών λεωφορείων μπροστά στο Ζάππειο (επί της Βασ. Όλγας), η οποία πέραν του γεγονότος ότι καταστρέφει ένα από τα καλύτερα σημεία της πόλης, μειώνει την κυκλοφοριακή ικανότητα της οδού κατά μία λωρίδα.

Ζητά, επίσης, τη λήψη μέτρων για την περιορισμένης διάρκειας στάθμευση μπροστά από μνημεία της πόλης (π.χ. Καλλιμάρμαρο Στάδιο), η οποία, όπως αναφέρει, γίνεται με ανοικτές τις μηχανές λόγω κλιματιστικών. «Η πρακτική αυτή περιορισμένης αποβίβασης για φωτογράφηση μπροστά σε κεντρικά μνημεία (που δεν εφαρμόζεται σε καμία τουριστική μητρόπολη «sightseeing») έρχεται σε αντίθεση με την πολιτική δρομολόγησης ειδικής τουριστικής διαδρομής του Δήμου Αθηναίων και του ΟΟΣΑ» τονίζει.

Τέλος, ανάλογη μέριμνα θα πρέπει να ληφθεί και για περιοχές πρασίνου ειδικού καθεστώτος αλλά κοινόχρηστου χαρακτήρα, οι οποίες είναι παντελώς αναιτιολόγητο να μετατρέπονται σε χώρους στάθμευσης, προς όφελος ιδιωτικών επιχειρήσεων, με συνέπεια να υποβαθμίζεται ο δημόσιος χώρος.

Δηλώνει, μάλιστα, πως το ΤΕΕ διατίθεται να συνεργαστεί με το Δήμο Αθηναίων για όλα αυτά τα θέματα και γενικότερα είναι στη διάθεση του Δήμου για την προώθηση πολιτικών βιώσιμης κινητικότητας στην Πρωτεύουσα.

 

Share |
 

GreekArchitects Athens

Copyright © 2002 - 2024. Οροι Χρήσης. Privacy Policy.

Powered by Intrigue Digital